O klientów zaczyna walkę coraz liczniejsze grono producentów stron www. Tylko w bazie portalu www.mediarun.pl w kategorii Web Design zarejestrowanych jest blisko 560 firm. Zakładając, że każda z nich zatrudnia do 3 pracowników odpowiedzialnych za technologiczne oraz graficzne przygotowanie strony, możemy przyjąć, iż zatrudnionych w tej grupie firm jest blisko 1700 osób. Do tego należy doliczyć osoby pracujące na zasadzie wolnego strzelca, czyli freelancera, co w rezultacie upoważnia do stwierdzenia, że w Polsce pracuje zawodowo blisko 3000 osób bezpośrednio zaangażowanych w produkcję serwisów www. Do grupy czerpiących profity z rozwoju zapotrzebowania na nie zaliczyć można jeszcze specjalistów zajmujących się marketingiem oraz odpowiedzialnych za kreowanie wizerunku firm. To oni są przede wszystkim siłą sprawczą stymulującą zapotrzebowanie na portal, a z drugiej strony siłą przygotowującą przekaz internetowy.

Strony internetowe zaczynają odgrywać kluczową rolę w kontaktach firmy z klientem. Aktualnie strona www to już nie tylko graficzna wizytówka firmy z adresem, numerem telefonu oraz ofertą. Dzisiaj platformy internetowe to głównie doskonale skonstruowane narzędzia, kreujące wizerunek firm, wspierające w komunikacji z klientami, budujące ich lojalność. Strony internetowe pełnią funkcję centrów prasowych, centrów rozrywki, w ich zasobach publikowane są filmy reklamowe, gry, konkursy.

Liczba firm funkcjonujących na rynku webdesignerskim zwiększa konkurencję, a to pociąga za sobą drastyczny spadek cen. Ich obniżanie często skutkuje spadkiem jakości wykonywanych prac. Umiejętne przygotowanie platformy internetowej to sztuka, której tak naprawdę potrafią sprostać nieliczni. Dlatego tak ważne jest, aby klienci sprawdzali potencjalnych wykonawców, ich zaplecze techniczne oraz projektowe (portfolio). W dużej liczbie ofert łatwo jest bowiem wpaść w sidła nieskutecznej firmy, która co prawda wykona zlecenie tanio, ale jakość jej produktu będzie niezadowalająca.

Liczba podmiotów gospodarczych, liczba osób zatrudnionych w branży, niemałe obroty, podatki. Trudno nie odnieść wrażenia, że mamy do czynienia z prężnie rozwijającym się sektorem gospodarki. Jest on częścią przemysłu reklamowego, którą dzięki twórczym efektom możemy nazwać przemysłem kreatywnym (kultury). Przemysły kreatywne oparte o nowe technologie i wiedzę to w Polsce ciągle niedoceniany obszar gospodarki. Przykładem na tego może być brak odpowiednich systemów kształcenia projektantów np. stron www. Tylko nieliczne uczelnie wyższe mają w swojej ofercie edukacyjnej odrębny kierunek, na którym do programu włącza się zagadnienia związane z przygotowaniem portali internetowych w pełnym tego słowa znaczeniu. Uczelnie nie uwzględniają specyfiki rynku zmieniającej się dynamicznie mody w projektowaniu www i wielu innych czynników decydujących o sukcesie absolwenta — pracownika, przedsiębiorcy na rynku.