Przygotowując ten numer „Purpose”, poszukiwaliśmy w sieci miejsc, w których klienci mogą znaleźć pomoc w stworzeniu profesjonalnego serwisu internetowego, i gdzie przyszli web designerzy mogą się czegoś nauczyć. O ile firm oferujących usługi webdesignerskie naliczyliśmy blisko 800, o tyle do policzenia miejsc, które profesjonalnie przygotowują projektantów do pracy zawodowej wystarczyły nam palce jednej ręki.

Wniosek, jaki nasuwa się po zakończeniu przygotowań numeru, jest następujący: w Polsce mieszkają i pracują niezwykle utalentowani ludzie, którzy dzięki swojej pasji, dociekliwości potrafią samodzielnie przygotować się do wykonywania tego trudnego, wymagającego specjalistycznych umiejętności zawodu.

W aktualnym wydaniu magazynu postanowiliśmy przedstawić Wam ludzi i firmy, którzy naszym zdaniem zasługują na uznanie, a ich twórczość na zaprezentowanie. W gąszczu często wątpliwej jakości produkcji internetowych ich produkcje wyróżniają się wysokim poziomem artystycznym i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi.

Wywiadu, specjalnie nam, udzielił Mariusz Zglinicki z firmy Cookie. O swoich doświadczeniach w pracy w zawodzie web designera, zaletach i wadach bycia freelancerem opowiedział Michał Napierzyński, prowadzący Napierstudio. W Młodej kulturze prezentujemy sylwetkę młodego obiecującego projektanta Mateusza Subiety — twórcy strony www nagrodzonej w Cannes. Z kolei w dziale Na marginesie znajdziecie wywiad z twórcami Webesteem — portalu, który na pewno bardzo dobrze znacie.

Obok wywiadów, prezentacji znajdziecie w „Purpose” stałe i bardzo przez Was cenione rozważania Kuby Wandachowicza oraz jak zwykle trafną analizę dr. Artura Zaguły.

PS. Majowe wydanie „Purpose” zbiegło się z największym i najważniejszym, jak do tej pory, zrealizowanym przez nas projektem. W dniu 18 kwietnia 2006 r. na świat przyszedł nasz syn Antoni. Liczymy więc na Państwa wyrozumiałość, przepraszając za kilkudniowe opóźnienie, z jakim pojawił się ten numer magazynu.