Przemysły kreatywne, które wybraliśmy jako temat numeru, okazały się w trakcie naszej pracy nad nim tak rozległym obszarem, że zamknięcie tej tematyki w dziesięciu działach okazało się za trudne. Z tego też powodu staraliśmy się pokazać go w ogólniejszym znaczeniu. Co prawda w każdym z 45 dotychczasowych numerów magazynu „Purpose” opisywaliśmy przemysły kreatywne, jednak tym razem chcemy przybliżyć sam termin — niestety nadal niezrozumiały w Polsce.

Szczególnie polecamy (dział „Na marginesie”) wywiad Macieja Mazeranta z Royem van Dalmem, dziennikarzem i wykładowcą z Holandii zajmującym się pojęciem ‘creative cities’. Rozmowa nie tylko dostarcza ciekawych informacji na temat naszych miast, ale po jej lekturze wszystko wydaje się proste w realizacji. Z kolei jak widzą Polskę Austriacy i czym chcą się pochwalić przed nami, opowie dr Ernst Kopp, radca handlowy ambasady Austrii (dział „Wywiad”).

W bieżącym numerze mówimy też o nowym pojęciu w kulturze, o którym ostatnio coraz głośniej, a mianowicie o ‘klastrze’. Czym on jest, jak się go tworzy i w jakim celu, odpowiedzą w dziale „Kariera w kulturze” Sławomir Fijałkowski i Monika Głowacka z Media Klaster w Łodzi, a w dziale „Przemysły kultury” — Paweł Szlachta z Klastra Przemysłów Kultury i Czasu Wolnego w Krakowie.

Z kolei do działu „Warsztaty” zapraszamy wszystkich przedsiębiorczych w kulturze. Informujemy w nim o International Young Creative Entrepreneur — konkursie organizowanym przez British Council, o którym szerszych informacji udzieliła nam Magdalena Kwiecińska odpowiedzialna za konkurs w Polsce.

Nie zabraknie też przykładów komercyjnych przemysłów kreatywnych. Tym razem w dziale „Młoda kultura” rozmowy naszego korespondenta Romualda Demidenko z właścicielami sklepów z dizajnerskimi przedmiotami — studia Hergebruik z Rotterdamu, Magazynu Praga z Warszawy oraz galerii Miejsce w Krakowie.

Jak co miesiąc zapraszamy też do stałych działów magazynu, czyli „Analizy” Artura Zaguły oraz „Felietonu” Eweliny Nogi z portalu Kariera.com.pl.

Pragniemy również poinformować naszych czytelników, że magazyn „Purpose” dołączył do partnerów Media Klastra w Łodzi.