Cztery lata merytorycznego, świadomego działania na rzecz łódzkiej oraz polskiej kultury procentują zaufaniem i wsparciem, jakim obdarzają nas nasi czytelnicy oraz partnerzy.

Popularyzacja przedsiębiorczości wśród ludzi kultury oraz promocja przedsiębiorczych artystów na polskim i międzynarodowym rynku była i jest zadaniem trudnym, ale także bardzo opłacalnym — dla artystów, instytucji kultury, miast i regionów. Jak stwierdził Giep Hagoort, „mówiąc o przedsiębiorczości w kulturze, nie myślimy: zysk na pierwszym miejscu”. Przedsiębiorczość w kulturze może opłacać się na różne sposoby, czego przykładem są prezentowane na łamach „Purpose” starania Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 roku.

W numerze zapraszamy do spotkania z twórcami oraz patronami koncepcji ubiegania się o tytuł ESK. Przedstawiamy w nim opinie ekspertów, ludzi kultury, urzędników zaangażowanych w przygotowanie kandydatury Łodzi do udziału w tym konkursie. Warto przekonać się, co czeka nasze miasto w perspektywie kilku oraz kilkunastu lat niezależnie od wygranej czy przegranej.

Numer powstał we współpracy z Biurem Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi.