Jak trzeba traktować sponsora, aby chciał współpracować długofalowo – tak jak ma to miejsce w przypadku 8-letniej współpracy Frieze z Deutsche Bank?

Frieze Art Fair: Staramy się blisko współpracować z Deutsche Bankiem, aby mieć pewność, że Frieze Art Fair wciąż oferuje im nowe doświadczenia. Przykładowo, w 2010 roku wprowadziliśmy aplikacje na iPhone’y oraz wejściówki dla Deutsche Banku. Nasze partnerstwo trwa cały rok, więc staramy się zrozumieć potrzeby i aspiracje Deutsche Banku z roku na rok, dzieląc się z nimi naszym planami, aby w rezultacie dążyć do wspólnych celów. Rozumiemy swoje potrzeby i wartości oraz jesteśmy w stanie dostarczać wzajemne korzyści, co nie pozostaje bez znaczenia.

Jak udało się Państwu pozyskać takiego sponsora? Czym go przekonaliście?

Deutsche Bank: Deutsche Bank szukał możliwości sponsorowania dużego wydarzenia artystycznego, dzięki czemu zaczął identyfikować się z wysokiej klasy wydarzeniem sztuki współczesnej, jednocześnie zapewniającym klientom wyjątkowe doświadczenia. Korzyścią ze sponsorowania Frieze Art Fair było to, że mogliśmy utożsamić się z czymś, co się rozwijało i rosło. Frieze Art Fair jest jedyną w swoim rodzaju i innowacyjną imprezą zgodną z wartościami Deutsche Banku. Frieze Art Fair jest unikalne też przez to, że jest najważniejszym tego typu wydarzeniem w Wielkiej Brytanii i jednym z najważniejszych na świecie. Wśród korporacji Deutsche Bank jest w posiadaniu największej kolekcji sztuki (56 tys. dzieł w 900 biurach na całym świecie), więc sponsoring pasuje idealnie.


Frieze Art Fair 2010 w Parku Regent's, Londyn. fot. Christa Holka dla Frieze

 

Czy Deutsche Bank był sponsorem, o którego się staraliście, czy też odwrotnie – to Wy zostaliście znalezieni jako element budowania wizerunku firmy poprzez wspieranie kultury i sztuki?


Frieze Art Fair: Po pierwszych targach szukaliśmy sponsora, który byłby zaangażowany w sztukę współczesną oraz rozumiałby, jak sztuka i biznes mogą działać wspólnie. Deutsche Bank był na szczycie naszej listy i wtedy dostaliśmy telefon, że jest zainteresowany naszym projektem. Mieliśmy podobne podejście, co w efekcie zaowocowało udaną współpracą w trwałym partnerstwie.

Czy tak duży sponsor jak Deutsche Bank ma konkretne oczekiwania i wymagania wobec Frieze jako instytucji sponsorowanej? Warunki są narzucane z góry, ustalane wspólnie, czy może sami o nich decydujecie?

Deutsche Bank: Frieze szukało sponsora. Przeprowadzili już swoją pierwszą wystawę w Londynie z bardzo dużym powodzeniem. W tym samym czasie Deutsche Bank szukał możliwości sponsorowania czegoś, co by szło w parze z ich zainteresowaniem sztuką współczesną, strategią CSR oraz stanowiłoby niepowtarzalne i atrakcyjne wydarzenie dla ich klientów. Frieze Art Fair było strzałem w dziesiątkę.

Deutsche Bank i Frieze Art Fair: Frieze i Deutsche Bank wypracowało silne partnerstwo w ciągu 8 lat współpracy. Szczegółowo rozumiemy wzajemne cele i wymagania, nad czym pracowaliśmy przez cały ten czas, by mieć pewność, że się pokrywają. Deutsche Bank nieustannie pracuje nad polepszaniem warunków sponsoringu, a także razem z Frieze – nad zapewnieniem odwiedzającym wystawę niezapomnianych wrażeń. Frieze jako firma jest innowacyjna i cały czas poszerza swoją ofertę. Obie firmy dążą do powiększenia wystawy w tym roku, choć jest to tylko jeden z naszych wspólnych celów.

Na pytania odpowiadali Adrian Riches, Belinda Bowring - Frieze Art Fair, oraz Stacey Coglan - Deutsche Bank.
Rozmawiała Maja Ruszkowska-Mazerant
Współpraca Agnieszka Furmańczyk