Branża kreatywna stanęła przed niesamowitym wyzwaniem – likwidacja śmieciowego jedzenia w sklepikach szkolnych, nowa jakość jedzenia w szkolnych stołówkach to impulsy do zmiany, które należy wykorzystać. Jak spożytkować szansę, jaką daje coraz większa świadomość ludzi na temat zdrowego odżywiania się? Atakowani przez agresywną reklamę korporacji przekonujących nas do swoich tłustych, przesłodzonych i przesolonych produktów zaczynamy myśleć, jak się temu przeciwstawić dla dobra naszego i naszych dzieci. Kto jak nie „klasa kreatywna” ma szansę na dokonanie rewolucji poprzez stworzenie zdrowej, atrakcyjnej alternatywy dla wszechobecnej żywnościowej bylejakości?

Aktualny numer magazynu PURPOSE to nasz głos w dyskusji. Zaprosiliśmy do rozmowy liderów zmiany, w tym Grzegorza Łapanowskiego, szefa kuchni zaangażowanego w rozwój projektu „Szkoła na widelcu”, Darię Pawlewską i Oliwę Gede-Niewiadomską z magazynu KUKBUK czy Katarzynę Kędzior z Domowej Piekarni. Rozmawiamy z Aiste Gazdar, współprowadzącą Wild Food Cafe – restaurację z Londynu, której menu oparte jest na zdrowych, sezonowych produktach. Promujemy również design młodych twórców, dzięki któremu na nowo odkrywamy radość z samodzielnego robienia jedzenia – Popcorn Monsoon autorstwa Jolene Carlier to bowiem urządzenie do prażenia popcornu. W numerze nie mogło zabraknąć głosów Tomka i Gosi Rygalików, których już od lat zajmuje temat Food Design. Z kolei o projektowaniu smaku i projektowaniu wystawy o smaku rozmawiamy z Karoliną Zajączkowską i Łukaszem Wasyliszynem z Food Think Tank. Z artykułu dr. Artura Zaguły dowiemy się, że sztuka zainteresowana była tematem stołu już od czasów rzymskich, a Marta Kołacz przybliży nam codzienny krajobraz tworzony przez przedmioty z czasów PRL tak chętnie wykorzystywane w naszych modnych obecnie kuchniach.

Zapraszamy do lektury!