Czytaj
Kultura świadomości?
Punktem wyjścia mojego spotkania z filozofem Thomasem Metzingerem jest jego książka pt. „Kultura świadomości. Duchowość, intelektualna rzetelność i kryzys planetarny”, której polskie wydanie ukazało się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego w ramach serii „W poszukiwaniu idei XXI wieku”. Ta krótka publikacja mocno mną wstrząsnęła. Porusza tematy niezwykle aktualne i potrzebne, które jednak nie przebijają się do głównego nurtu debaty publicznej.
• 3 minuty czytania
Wywiad tygodnia
Monika Domańska. Twórczyni wielozadaniowa
Buduje mosty między socjologią, sztuką, komunikacją i projektowaniem doświadczeń. W centrum jej myślenia zawsze są ludzie i ich potrzeby. Można powiedzieć, że to człowiek orkiestra, ale nastrajana własnymi wartościami. Nie da jej się zaszufladkować, ani łatwo opisać. Warto poznać.
• 12 minut czytania
MAGAZYN NUMER 87
WSPÓLNOTA
Każdy z nas jest inny – czy więc jesteśmy w stanie mówić jednym głosem? Gdzie kończy się „ja”, a zaczyna „my”? Jak zatem tworzyć wartościowe, zjednoczone i trwałe wspólnoty?
Zobaczspis treści
Wywiad tygodnia
Joanna Nowicka. Fotografka portrecistka
Przez pierwsze lata w zawodzie była fotoreporterką związaną ze śląską prasą. Od 2012 roku należy do Związku Polskich Artystów Fotografików. Na przestrzeni ponad 24 lat doświadczenia brała udział w wielu wystawach zbiorowych oraz indywidualnych.
• 14 minut czytania
Wywiad tygodnia
Maciej Głogowski. Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ
Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ. Jest również przedsiębiorcą i kolekcjonerem sztuki, pasjonatem startupów. Współtwórca firmy inżynieryjnej działającej od 2003 roku, w której promował innowacje, wzornictwo przemysłowe i design thinking.
• 6 minut czytania
Wywiad tygodnia
Dorota Kempko. Projektantka biżuterii
Dorota Kempko to twórczyni ANIMALKINGDOM. Marki zrodzonej z marzeń, przyjaźni i pasji. Dorota żyje w kontrolowanym chaosie tysiąca pomysłów na minutę i spraw do załatwienia. Zajmuje się projektowaniem biżuterii, projektami specjalnymi i współpracą z innymi markami.
• 4 minuty czytania
Wywiad tygodnia
Ewa Woźniak. Projektantka ubioru
Jest projektantką ubioru z zamiłowania i wykształcenia. Realizuje swoją pasję tworząc markę Kulta. Ubrania Kulty produkowane są w małych szwalniach i pracowniach krawieckich. Ewa wspiera wyłącznie lokalnych rzemieślników.
• 4 minuty czytania
Czytaj
Wspólnota, starożytna Grecja i sztuczna inteligencja
Z Arturem Zagułą, historykiem architektury i designu, naszym przyjacielem i mentorem, rozmawiamy często – i zawsze bardzo intensywnie – o rzeczywistości, która nas otacza. Polecamy Waszej uwadze kolejny tekst z numeru Wspólnota – autorstwa Artura. To analiza, która łączy w sobie wnikliwy rys historyczny z refleksją nad jednym z najbardziej...
• 3 minuty czytania
Czytaj
Podolanka – wspólny odpoczynek
Kasia Domańska i Sebastian Baliński, pomysłodawcy glampingu Podolanka, są przykładem na to, że w ciszy i spokoju można budować pulsującą życiem, emanującą ciepłem przestrzeń. Wokół ich miejsca tworzy się wspólnota oparta na szacunku do tradycji, kulturze i lokalnej przedsiębiorczości.
• 4 minuty czytania
Czytaj
Ceramiczny Szlak ul. Nawrot
„Ulica” – czy może być narzędziem wspólnototwórczym, czy raczej przestrzenią, która wspólnotę dzieli – na biedniejszych i bogatszych, swoich i obcych? W kolejnym artykule poświęconym idei wspólnoty przyglądamy się pytaniu, czy dziś – w dobie zamykanych podwórek, grodzonych osiedli i systemowej alienacji – wciąż można mówić...
• 4 minuty czytania
Czytaj
Dyżur Redakcji vol. 4
Dziękujemy wszystkim gościom za odwiedziny i za to, że podzielili się z naszymi czytelnikami tym, co robią, czym żyją i co jest dla nich ważne. Pomysł Mai – Redaktor Naczelnej PURPOSE – aby zorganizować otwarty dyżur dla wszystkich, okazał się strzałem w dziesiątkę. Wspaniałe rozmowy i niezwykli ludzie sprawili, że warto było zrealizować ten...
• 5 minut czytania
MAGAZYN ARTYKUŁ
Jak wejść na szczyt...? Czego branża muzyczna może nas nauczyć?
Czy jest prosta recepta na sukces? Co trzeba zrobić, aby wejść na szczyt...? Jakie kompetencje są nam potrzebne, żeby rozwijać swoją karierę, markę, działalność? Czy jest sens przejmowania się negatywnymi opiniami? Czego może nauczyć nas branża muzyczna? Na te i inne pytania odpowiada Przemek Kubajewski – menedżer muzyczny, pomysłodawca Akademii Menedżerów Muzycznych. A jego porady mogą zainspirować twórców każdej innej branży twórczej.
• 24 minut czytania
MAGAZYN ARTYKUŁ
Intuicja, kreatywność, sukces. Jak rozpoznać najlepsze kompetencje?
Czy potrzebujesz nowych kompetencji, żeby odnieść sukces? Czy raczej potrzebujesz wiedzy w temacie odpowiednich kompetencji potrzebnych do realizacji konkretnych zadań składających się na sukces? Jak poznać te kompetencje? I co z umiejętnościami, które już posiadasz? Czy są nic niewarte? Gdzie w tej drodze jest miejsce na kreatywność i intuicję? Rozmawiam z Ulą Buyuly z Artist in Bloom o podstawach, zaczynając od wyjaśnienia, czym są kompetencje, które z nich są...
• 28 minut czytania





