
Czytaj
Zaangażowana firma to dobra marka
Działalność charytatywna realizowana jest przez różne podmioty na rzecz bardzo różnych potrzeb. W Polsce działa ponad 9 tysięcy organizacji pożytku publicznego. Dla firmy angażujących się w działalność charytatywną jest to ważny element budowy marki, ale również kluczowy aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak taka współpraca wygląda na przykładzie Fundacji Ronalda McDonalda? I jak w tym procesie uczestniczą twórcy i artyści? Rozmawiamy z Katarzyną...
• 16 minut czytania

Wywiad tygodnia
Michał Kędzierski. Menedżer w obszarze Customer Experience
Zaczynał od projektu „Pociąg do Łodzi”, dziś kierownik Działu Doświadczenia Klienta w Centrum Nauki i Techniki EC1. Ale także wykładowca, trener, autor książki „Klaudyna i pochmurny dom” i tomiku poetyckiego „Kot w hipermarkecie”. Scrum master i fan Agile. W pracy stara się udanie łączyć procesy i pracę projektową...
• 7 minut czytania

MAGAZYN NUMER 85
WYCENA
WYCENA czyli z czego składa się cena? Twórca powinien wiedzieć, ile będzie kosztować to, co chce zaoferować… ale jak wycenić to co się czuje, kreuje, swoje zaangażowanie, wartości, pasję, jak wycenić...
Zobaczspis treści

Wywiad tygodnia
Michał Justyna. Projektant graficzny, fotograf
Michał Justyna ukończył łódzką Akademię Sztuk Pięknych. Prowadzi własne mikro Studio Radość. Pracuje w szerokim zakresie działań wizualnych, jest projektantem graficznym i fotografem, ale zajmuje się również produkcją wideo. Ważne dla niego jest to, aby działać w zgodzie ze sobą, robiąc to co się lubi.
• 7 minut czytania

Wywiad tygodnia
Piotr Szczepanowicz. Reżyser animacji, współzałożyciel Letko
Piotr Szczepanowicz jeszcze podczas studiów w Łódzkiej Szkole Filmowej opracował dla PURPOSE pierwszą animowaną reklamę. Dziś jest doświadczonym artystą i przedsiębiorcą, który współtworzy dynamicznie rozwijającą się firmę Letko. Z wywiadu u nas dowiecie się dużo więcej o Piotrze i jego wartościach, a także spojrzeniu na życie…
• 10 minut czytania

Wywiad tygodnia
Szymon Burek. Animator kultury i marketingowiec eventowy
Szymon Burek z wykształcenia jest kulturoznawcą. Działa społecznie w temacie upowszechniania kultury. Planuje zostać specjalistą od marketingu kultury. Szymona znamy od lat, na początku swojej kulturalnej drogi spotkaliśmy się w PURPOSE, to u nas Szymon realizował e-praktyki dziennikarskie [w 2008 r.], czujemy więc, że mamy swój wkład w jego życiową...
• 7 minut czytania

Wywiad tygodnia
Grzegorz Kiszluk. Dziennikarz. Twórca magazynu Brief
Pomysłodawca pierwszego magazynu marketingu i sprzedaży – Brief, założonego w 1999 roku. Twórca takich projektów jak Brief for Poland oraz 50 Kreatywnych. Ogromny entuzjasta łączenia sztuki i biznesu. A także używania narzędzi marketingowych w sektorze kreatywnym i kulturze.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Sława Tchórzewska. Projektantka biżuterii współczesnej
Uznana projektantka biżuterii współczesnej, niszowej. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Od 23 lat zawodowo zajmuje się tworzeniem biżuterii, wykorzystując techniki m.in. do budowli szybowców.
• 13 minut czytania

Wywiad tygodnia
Sergiusz Wasilewski. Operator, reżyser, twórca VR
Studiował w łódzkiej Szkole Filmowej na Wydziale Operatorskim oraz Fotografii, a także w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Od 1992 roku zawodowo zajmuje się fotografią reklamową, a w 2004 roku powrócił do pracy z kamerą filmową. Zajmuje się całą gamą działań na styku obrazu filmowego i nowych mediów.
• 8 minut czytania

Wywiad tygodnia
Ola Dębniak-Gocławska. Projektantka grafiki
Z wykształcenia i zawodu projektantka grafiki. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie. Pracę w zawodzie zaczęła zaraz po studiach zakładając własną działalność. Aktualnie, głównie pracuje dla początkujących przedsiębiorców, którym pomaga realizować wizje ich pomysłów na biznes.
• 7 minut czytania

Wywiad tygodnia
Natalia Sosin-Krosnowska. Dziennikarka, autorka książek
Natalia Sosin-Krosnowska jest politolożką, socjolożką, dziennikarką, a także autorką książek. Przez blisko 10 lat prowadziła program telewizyjny „Daleko od miasta” w DOMO+. Aktualnie mieszka pod lasem, pisze książki, a także prowadzi swój kanał na YouTube o prostym życiu.
• 6 minut czytania

Czytaj
Kto dziś kupuje sztukę?
Kto dziś kupuje sztukę? Kto kupuje obrazy, rzeźby, fotografię artystyczną czy inne dzieła sztuki? Kim jest ów klient? Kolekcjonerem, inwestorem, pasjonatem? Pytania te od dawna zadają sobie pokolenia artystów. Artyści tworzą a odbiorcy, no właśnie kim są odbiorcy? Pytania te zadałam Kamie Wróbel, kuratorce, krytyczce, historyczce sztuki, a także prezesce fundacji OP...
• 15 minut czytania

Czytaj
Jak zacząć pracę w branży filmowej?
Coraz częściej pojawia się refleksja nad udziałem sztucznej inteligencji w procesie tworzenia sztuki w tym produkcji audiowizualnej. Czy AI zrobi za nas filmy? To ważne pytanie w dwóch kontekstach… pierwszym jest wycena pracy twórcy, drugim dobrostan twórcy, budowany na poczuciu spełnienia, bycia potrzebnym, odpowiednio wynagradzanym… O wyzwaniach...
• 27 minut czytania

Czytaj
Jak ludzie teatru mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?
Czy twórcy pracujący w teatrze mogą pomóc w rozwoju biznesu? Jak doświadczenie ludzi kultury może przyczynić się do lepszej pracy projektowej w przedsiębiorstwach? Na czym może polegać współpraca kultury i biznesu? W „świecie, w którym kompetencjami przyszłości mają być kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i kooperacja,...
• 13 minut czytania

Czytaj
Showroom, czyli Twój sklep na weekend!
Zwiększenie sprzedaży, czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.
• 7 minut czytania

Czytaj
Turkusowe organizacje w kulturze i sektorze kreatywnym
Poszukiwanie własnej drogi życiowej i zawodowej to dla ludzi sektora kreatywnego wyzwanie. W natłoku pomysłów, możliwości wynikających z posiadanych umiejętności i talentów, twórcy gubią się, nie mogąc osiągnąć harmonii i pełni potencjału. O zaletach „turkusowego” zarządzania, które może wspomagać funkcjonowanie twórcy, artysty...
• 10 minut czytania

Czytaj
Wyznaczyć cel i wybrać drogę
Czujesz, że coraz trudniej Ci rozwiązywać problemy i reagować na potrzeby ludzi… klientów, współpracowników, rodziny. Próbowałeś/aś zmobilizować się do zmiany czytając poradniki, słuchając motywacyjnych podcastów… poświęciłeś/aś na to mnóstwo czasu i energii. Jak w wyznaczeniu celu oraz wskazaniu drogi może pomóc Ci test Design Mindset...
• 8 minut czytania

Czytaj
Jak radzić sobie z trudnymi emocjami w pracy i życiu?
Po co nam wiedza o samej_ym sobie? Czy ważne jest, aby umieć nazwa emocje jakie odczuwamy? I... zarządzać nimi? Czy zadbanie o własne emocje to profilaktyka zdrowotna? Badania wykazują, że osoby pracujące w sektorze kreatywnycm są bardziej narażone na wypalenie zawodowe niż w innych branżach. O tym, jak ważne są emocje w naszym życiu zawodowym...
• 13 minut czytania

Czytaj
Jak zostać ilustratorem książek – rozmowa z Joanną Concejo
Jak zostać ilustratorem książek i czy to dobra praca w kulturze… szczególnie dla niepokornych, mających swoje zdanie i wizję twórców, którzy tak jak Joanna Concejo – ilustratorka, której prace można oglądać w Gdańskiej Galerii Miejskiej – nie chcą stanowić „przedłużenia autora” a wolą wnosić swoją wizję do dzieła, jakim staje się...
• 18 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Po co nam ergonomia?
Odpowiednie warunki do wykonywania pracy twórczej? Praca to praca – w każdym miejscu należy stworzyć takie warunki, dzięki którym pracownik będzie czuł się komfortowo i bezpiecznie, ale… przecież twórczość łączy się z pasją, spontanicznością, natchnieniem, czyli cechami, które trudno kojarzyć z czymś niekomfortowym, a nawet niebezpiecznym. Czy jednak będziemy tworzyć spontanicznie z pasją i natchnieniem, gdy od rana do wieczora będzie nas bolała głowa? Gdy każdy ruch będzie...
• 15 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Dorota Koziara – projektantka, artystka, kuratorka
orota Koziara do tematów projektowania podchodzi szeroko, będąc projektantem zajmuje się też promocją designu, strategią rozwoju firm poprzez design oraz krytyką designu. Od lat jest też kuratorem i organizatorem wystaw promujących design na polu międzynarodowym. O początkach pracy, wyjeździe do Włoch, doświadczeniu zawodowym we współpracy z firmami oraz organizacji wystaw rozmawiam z Dorotą Koziarą w jej Studio w Mediolanie.
• 42 minut czytania