Czytaj
Promocja w digitalu, czy jest konieczna?
Czy w dzisiajszych czasach, kiedy internet jest naszą codziennością, zastanawiamy się nad tym, czy promocja w digitalu jest koniecznością? Odpowiedź jest oczywista. Pytanie jednak, jak się promować, aby się wypromować? Czy w natłoku informacji i coraz trudniejszej „walki” o uwagę klienta, możemy zrobić coś lepiej? Czy wszystko już było, a my walczymy z wiatrakami? Z Moniką Pazik, specjalistką od promocji w digitalu, rozmawiamy o wyzwaniach, podstawach...
• 13 minut czytania
Wywiad tygodnia
Ala Savashevich. Artystka, edukatorka, pracowniczka kultury
Artystka białoruskiego pochodzenia, tworzy rzeźby, instalacje i prace wideo. W swoich pracach podejmuje tematy pamięci zbiorowej i formowania tożsamości w społeczeństwach z doświadczeniem autorytaryzmu i patriarchatu.
• 10 minut czytania
MAGAZYN NUMER 85
WYCENA
WYCENA czyli z czego składa się cena? Twórca powinien wiedzieć, ile będzie kosztować to, co chce zaoferować… ale jak wycenić to co się czuje, kreuje, swoje zaangażowanie, wartości, pasję, jak wycenić...
Zobaczspis treści
Wywiad tygodnia
Klaudia Kasperska. Reżyserka oświetlenia i multimediów
Artystką wizualna specjalizująca się w mediach cyfrowych i postcyfrowych. Otrzymała II NAGRODĘ ex aequo w programie mentorskim OP_YOUNG 2023 za interesujące, odważne poszukiwania formalne oraz świadomość wybranej drogi artystycznej i stosowanego w twórczości medium.
• 10 minut czytania
Wywiad tygodnia
Marcin Derda. Artysta, rzeźbiarz, performer
Marcin Derda jest artystą, rzeźbiarzem, performerem, autorem instalacji i wideo. Otrzymał I Wyróżnienie w programie OP_YOUNG za „dojrzałe i kompleksowe podejście do podejmowanych w twórczości tematów, interesujące rozwiązania formalne oraz dojrzałość myśli artystycznej”.
• 8 minut czytania
Wywiad tygodnia
Katarzyna Bogusz. Robotnik sztuki
Katarzyna Bogusz jest artystką wizualną, a także kuratorką. Otrzymała II NAGRODĘ ex aequo w programie mentorskim OP_YOUNG 2023 za konsekwentne realizowanie działań w obrębie wybranego obszaru badawczego, głęboką świadomość twórczą i intuicję artystyczną.
• 9 minut czytania
Wywiad tygodnia
Wiktoria Czarnecka. Marketingowiec historyczny. Ułan PR
Ułan PR, marketingowiec, autorka pierwszej w Polsce książki o marketingu historycznym, właścicielka agencji Sztyblety PR, wykładowca na WSEiZ w Warszawie, pedagog i trener. Szkoli m.in. z storytellingu, buyer persony, nowoczesnych form marketingu.
• 9 minut czytania
Czytaj
Showroom, czyli Twój sklep na weekend!
Zwiększenie sprzedaży, czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.
• 7 minut czytania
Czytaj
Co to takiego User Experience (UX) i Customer Experience (CX)?
Rynek oczekuje, że twórca będzie przygotowany do świadczenia swojej usługi w sposób kompleksowy. Będzie potrafił stworzyć projekt o wysokiej wartości artystycznej, odpowiednio opakowany, uwzględniający aspekt środowiskowy, dostępny, odpowiadający na potrzeby klientów, dobrze wyceniony. Projekt idealny! Jakie zatem umiejętności powinien nabywać twórca, aby...
• 16 minut czytania
Czytaj
Kto dziś kupuje sztukę?
Kto dziś kupuje sztukę? Kto kupuje obrazy, rzeźby, fotografię artystyczną czy inne dzieła sztuki? Kim jest ów klient? Kolekcjonerem, inwestorem, pasjonatem? Pytania te od dawna zadają sobie pokolenia artystów. Artyści tworzą a odbiorcy, no właśnie kim są odbiorcy? Pytania te zadałam Kamie Wróbel, kuratorce, krytyczce, historyczce sztuki, a także prezesce fundacji OP...
• 15 minut czytania
Czytaj
Jak ludzie teatru mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?
Czy twórcy pracujący w teatrze mogą pomóc w rozwoju biznesu? Jak doświadczenie ludzi kultury może przyczynić się do lepszej pracy projektowej w przedsiębiorstwach? Na czym może polegać współpraca kultury i biznesu? W „świecie, w którym kompetencjami przyszłości mają być kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i kooperacja,...
• 13 minut czytania
MAGAZYN ARTYKUŁ
Jak zaprojektować swoją usługę?
Czym jest projektowanie usług i projektowanie strategiczne? Czy każdy kto planuje wprowadzić nową usługę lub produkt powinien ją/go zaprojektować? Jak to zrobić? O praktyczne porady poprosiliśmy Weronikę Rochacką Gagliardi z DESIGN PROVISION. Poniżej poradnik dla początkujących w temacie projektowania usług.
• 23 minut czytania
MAGAZYN ARTYKUŁ
Zielona zmiana w branży filmowej
Czy film może być ekologiczny? Czy branża audiowizualna gotowa jest na zmiany i wyzwania jakie przed nią stoją? Jak zaplanować, a następnie wdrożyć rozwiązania neutralizujące oddziaływanie produkcji na środowisko? Czy jest to możliwe? Kim jest ekokoordynator na planie filmowym? Pytania te zadaliśmy Monice Głowackiej, kierownik Łódź Film Commission, współautorce Zielonego przewodnika dla branży audiowizualnej.
• 20 minut czytania