Magazyn „PURPOSE” wspierał jako patron medialny konkurs Young Design 2014, realizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Dlatego też w numerze dotyczącym prototypowania prezentujemy dokonania początkujących projektantów w nim wyróżnionych.

Trudności, jakie sprawia młodym ludziom zaistnienie na rynku, próbują niwelować takie przedsięwzięcia, jak konkurs „Young Design” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego czy konkurs „Make me”, organizowany przez Łódzki Festiwal Designu. Ciągle jednak brakuje nacisku na kształcenie w młodych projektantach umiejętności przygotowania projektu pod kątem jego wdrożenia na rynek. Piętą achillesową studentów i absolwentów wydziałów wzornictwa są kalkulacja kosztów, analiza ryzyka i badanie zapotrzebowania rynku – podstawowe dane, bez których nie uda się przekonać inwestora czy producenta, aby zaangażował się w zrealizowanie przedsięwzięcia.



Magazyn „PURPOSE”, wychodząc naprzeciw potrzebom projektantów, stworzył platformę (PURPOSEshop), dzięki której mogą oni zweryfikować zapotrzebowanie na swój produkt, a także zebrać pieniądze na jego produkcję. Jedynymi warunkami są odwaga oraz dobrze przygotowana prezentacja projektu, która przekona potencjalnych klientów do zainwestowania w przedsięwzięcie.

Strona konkursu: http://www.iwp.com.pl