POLECANE ARTYKUŁY

Czytaj
Turkusowa wspólnota?
Agencja reklamowa wydaje się wręcz naturalnym poligonem doświadczalnym dla turkusowego modelu – z jednej strony dzięki kulturowo-artystycznemu zapleczu, z drugiej dzięki ludziom, którzy wywodzą się ze świata sztuki i kreatywności. Ale tu pojawia się pytanie: czy właśnie artyści, przyzwyczajeni do indywidualizmu i rywalizacji, a rzadziej uczeni współpracy, są gotowi do budowania wspólnoty i działania na rzecz dobra ogółu?
• 3 minuty czytania

Czytaj
Dyżur Redakcji vol. 3
Media społecznościowe nie są już społecznościowe… można zaryzykować stwierdzenie, że są antyspołeczne. W PURPOSE od zawsze staraliśmy się stawiać na relacje osobiste, twarzą w twarz. Nie jest to łatwe, gdy technologia alienuje nas wszystkich, dając złudzenie kontaktu. Dlatego powstał Dyżur Redakcji PURPOSE, dlatego się spotykamy!
• 6 minut czytania

Czytaj
Branża zabawkarska – szanse i wyzwania
W dynamicznie zmieniającym się świecie, w którym temat promocji w internecie odmieniamy już przez wszystkie możliwe przypadki i wciąż zastanawiamy się, co jeszcze zrobić, żeby się pokazać, zaprezentować, znaleźć klientów – zaczynamy szukać innych możliwości. W tych poszukiwaniach warto zwrócić uwagę na świat rzeczywisty i... wybrać się na targi.
• 13 minut czytania

Czytaj
Dlaczego warto docenić dobry design
Temat doceniania został rozłożony na czynniki pierwsze przez Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku – podczas Dni Działających w Kulturze. Spotkanie skupione było na temacie doceniania. Jedną z prowadzących warsztaty podczas spotkania była znana propagatorka dobrego designu Beata Bochińska – fundatorka i prezeska Fundacji Bochińskich – którą zapytaliśmy o docenianie dobrego designu oraz samej siebie.
• 5 minut czytania

Czytaj
Dyżur PURPOSE vol. 2
Nasz projekt „Dyżur PURPOSE” nabiera rumieńców. Od jakiegoś czasu myśleliśmy o takiej formule spotkań z naszymi czytelnikami. A że jest Was ponad 7000, to do emerytury mamy co robić! Świat jest dziwny, z jednej strony każdy może sobie założyć bloga, publikować w mediach społecznościowych, ale dostać się do kogoś, żeby opowiedzieć o sobie, już tak łatwo nie jest. My zapraszamy!
• 7 minut czytania

Czytaj
Zerwij maskę
Uzależnienia niszczą to, co wspólne… Może dlatego ten mechanizm tak bardzo jest na rękę korporacjom, które chcą sterować zachowaniami klientów. Osoby uzależnione izolują się, a w samotności tracą kontrolę nad swoim życiem – władzę przejmuje ten, kto czerpie z tego korzyści. Od początków działalności PURPOSE bardzo staramy się unikać promowania projektów, usług i produktów związanych, np. z markami alkoholowymi, hazardem, itp. Gdy zaczynaliśmy ponad 20 lat temu, odmawianie...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Dyżur PURPOSE!
Czerwcowy „dyżur” redakcji PURPOSE! To pierwszy taki redakcyjny pop-up, podczas którego – przy kawie i domowym cieście – każdy mógł opowiedzieć o tym, co robi, tworzy, nad czym pracuje! Przed Wami efekty czerwcowego spotkania. A już dziś zapraszamy na kolejne – w lipcu!
• 5 minut czytania

Czytaj
Wspólnota przyszłości?
Z Edytą Sadowską znamy się wirtualnie, śledzimy wzajemnie swoje działania. Zależało nam, żeby głos Edyty wybrzmiał w tym numerze – ze względu na fakt, że jest on zbieżny – poparty badaniami, analizami – z naszymi odczuciami i wnioskami wynikającymi z wieloletniej działalności medialnej, edukacyjnej i praktyki w sektorze kreatywnym. Zachęcamy do lektury całego materiału przygotowanego przez Edytę, który można potraktować jako poradnik dot. przyszłości wspólnoty – poradnik,...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Jak pasja do rękodzieła buduje wspólnotę
Poznaj historię wioski Cerdeira, która przekształciła się w centrum sztuki i kreatywności. Piotr Zielewski to zaprzyjaźniony z PURPOSE fotograf, który przez lata przemierzał Europę w poszukiwaniu swojego miejsca do życia i pracy. Znalazł je w Portugalii, gdzie osiadł z rodziną. Przez wizjer aparatu obserwuje ten kraj, przyrodę, architekturę i ludzi.
• 4 minuty czytania

Czytaj
Rola fryzjera w branżach kreatywnych
Czy fryzjerstwo to wciąż tylko rzemiosło, czy już pełnoprawna dziedzina kreatywna? W świecie, gdzie wizerunek mówi więcej niż tysiąc słów, rola fryzjera wykracza daleko poza nożyczki i suszarkę. Dziś to także doradca, artysta, partner w tworzeniu historii – w filmie, modzie, reklamie. Z Agatą Olej, koordynatorką wydarzenia Hair&Barber Week, oraz Adrianną Pydzińską z Flos Hair Studio rozmawiamy o tym, jak fryzjerstwo łączy światy, dlaczego nie zagraża mu sztuczna inteligencja...
• 13 minut czytania

Czytaj
Dobra komunikacja – jak budować porozumienie i znaleźć to, co wspólne
Jak budować dobrą komunikację i znajdować wspólne wartości? Odpowiedzi znajdziecie w materiale przygotowanym przez Agatę… Uznaliśmy, że ten tekst doskonale wprowadza w proces wspólnego działania niezależnie od tego czy tworzycie zespół w firmie, grupę zawodową, lokalną społeczność, rodzinę…
• 3 minuty czytania

Czytaj
Turkusowe organizacje w kulturze i sektorze kreatywnym
Poszukiwanie własnej drogi życiowej i zawodowej to dla ludzi sektora kreatywnego wyzwanie. W natłoku pomysłów, możliwości wynikających z posiadanych umiejętności i talentów, twórcy gubią się, nie mogąc osiągnąć harmonii i pełni potencjału. O zaletach „turkusowego” zarządzania, które może wspomagać funkcjonowanie twórcy, artysty freelancera czy przedsiębiorcy, opowiada Marcin Dębski – lider Turkusowych Transformacji.
• 10 minut czytania