Showroom, czyli Twój sklep na weekend!


Czas czytania 7 minut

Wydatki na działania w internecie oraz coraz droższa obecność w realu… Tak, koszty prowadzenia działalności przyprawiają o zawrót głowy. Zwiększenie sprzedaży czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI – WORK PLACE 59

strona: workplace59.com

mail: workplace59lodz[a]gmail.com

telefon: 666 059 707

Duże i małe marki – z pewnością Ty również – inwestują w sprzedaż i promocję internetową licząc, że klient – właśnie w sieci – znajdzie to czego szuka, a następnie szybko i bez problemów dokona zakupu. Badania mówią jednak, że klienci nadal wybierają wizyty w sklepach stacjonarnych. Jest to dla nich ciekawa forma spędzania wolnego czasu. Pamiętaj, aby umiejętnie godzić niezbędną obecność w sieci z potrzebą klientów, którą jest doświadczanie produktu i obcowanie z nim w tradycyjny sposób. Jak więc umiejętnie zarządzać budżetem, prowadzić akcje marketingowe, tworzyć kanały sprzedaży, aby odnaleźć się na tak wymagającym rynku?

Showroom na weekend

Ciekawym pomysłem na niestandardowe działanie marketingowe i sprzedażowe jest weekendowy showroom. Przestrzeń coworkingowa, zlokalizowana w centrum miasta z wygodnym dostępem dla klientów może służyć jako weekendowy sklep, w którym Twoi klienci będą mogli wreszcie „spotkać” Cię osobiście i „dotknąć” Twojego produktu.

 

Współpraca z marką Scandia – sesja fotograficznaJakie są zalety weekendowego showroomu?

Po pierwsze dajesz szansę klientowi doświadczyć produktu i budować relację z Twoją marką.

Badania The Global Live-Work-Shop wykonane przez CBRE międzynarodową firmę świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych wskazały, że główną przyczyną wyboru przez klienta sklepu stacjonarnego jest możliwość zobaczenia, wypróbowania produktu na żywo. Taką deklarację złożyło sześciu z dziesięciu badanych. Czterdzieści procent badanych podkreślało jako zaletę stacjonarnych zakupów – natychmiastową dostępność towaru. Ale w gruncie rzeczy najważniejszym argumentem za stworzeniem weekendowego showroomu jest opinia dwudziestu sześciu procent badanych, którzy doceniają możliwość uzyskania dodatkowych informacji i doradztwa od sprzedawcy.

Taki pomysł pojawił się w Work Place 59 – kameralnym coworkingu w centrum Łodzi. Na pięćdziesięciu metrach kwadratowych powierzchni jest miejsce na przestrzeń wystawienniczą, szatnię do przymiarek, miejsce do rozmów i prezentacji. Lokal na parterze, dostępny bezpośrednio z podwórka, znajduje się przy reprezentacyjnej ulicy miasta Piotrkowskiej, tylko dziesięć minut od głównego dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Co więcej, posiada miejsca noclegowe dla wynajmującego – dzięki czemu możesz pracować i spać w jednym miejscu – to wygodne i oszczędne rozwiązanie.

Weekendowy showroom to świetne urozmaicenie codziennej, często monotonnej działalności. Połączysz weekendowy wyjazd z działaniami marketingowymi, spotkasz się z klientami i fanami marki, możesz zaplanować sesję foto, nakręcić wideo promocyjne w Łodzi – mieście wyróżnionym przez National Geographic Traveler w rankingu najlepszych podróży na rok 2022.

 

Współpraca z marką Scandia – sesja fotograficznaSesja fotograficzna? Możesz zaplanować na ten czas również sesję fotograficzną bądź video. Do dyspozycji masz profesjonalny ekran (biały i czarny), możesz zrobić zdjęcia swoich produktów.

Już w piątek możesz zacząć swoje show, realizując mini wernisaż najnowszego produktu niczym w galerii sztuki. Sprzedaż i spotkania z klientami możesz prowadzić do późnego piątkowego wieczora, całą sobotę możesz sprzedawać, spotykać się z klientami, udzielać wywiadów.
Również w niedzielę – kiedy inne sklepy nie działają – bo niedziela handlowa – Ty możesz zapraszać klientów do showroomu. Niedzielny spacer po mieście, kawa i spotkanie w showroomie z ulubionym twórcą i jego produktami, zamówienie z dostawą do domu? Brzmi nieźle! I jest zdecydowanie w trendach.

 

Współpraca z marką Scandia – sesja fotograficznaKto może skorzystać z weekendowego showroomu?

 
Projektanci ubioru, obuwia, biżuterii, drobnych elementów wystroju wnętrz. A także fotografowie, artyści, rzemieślnicy. A także firmy produkujące średniej wielkości produkty.

Trendy pokazują bowiem, że klient nie wybiera się do sklepu w poszukiwaniu produktu – ale w celu sprawdzenia jego jakości, potwierdzenia swojej przyszłej decyzji zakupowej. Coraz więcej kupujących podejmuje działania, aby konsumować mniej, kupować lokalnie i korzystać z mniejszych lub niezależnych marek.


Badania przeprowadzone przez Santader Consumer Bank: Polacy na e-zakupach 2021 mówią, że z grupy klientów zwracających towar 56% dokonuje tego ze względu na niewłaściwy wymiar czy rozmiar produktu. Niezgodność produktu z opisem zamieszczonym na stronie internetowej to powód do zwrotu dla 12% klientów. Inny wygląd na żywo niż na zdjęciu skłania do zwrotu 6% kupujących. Można zaryzykować stwierdzenie, że 74% zwrotów to wynik pośrednictwa strony internetowej w sprzedaży.



Umożliwienie klientowi dotknięcia produktu, poznania jego wymiarów, materiałów, z których jest wykonany, funkcjonalności. To korzyść nie tylko dla klienta i jego portfela, ale również dla Ciebie i środowiska naturalnego. Przemyślane i trafione zakupy to redukowanie wydatków i twojej frustracji związanych z obsługą zwrotów, czy zmniejszanie śladu węglowego – generowanego podczas transportu nietrafionych zakupów.

Przemyślane i trafione zakupy to przede wszystkim wzmacnianie wizerunku Twojej marki poprzez opinie zadowolonych klientów oraz oczywiście Twój zysk.

 

Tekst Maciej Mazerant

Materiał autopromocyjny – współpraca marki Scandia X Work Place 59

Zdjęcia Antek Mazerant