Czytaj
PATRONAT | Go Creative. Biznes na Start
2015-12-10
Czas czytania 7 minut
Prawie 100 godzin szkoleń, 10 mentorów i doradców, którzy pracowali wspólnie z uczestnikami tegorocznej, kończącej się właśnie trzeciej edycji „Go Creative. Biznes na Start!”. A chętnych do udziału w projekcie organizowanym przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER i finansowanym przez Miasto Gdańsk, który zapewnia aktywne wsparcie dla osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej, nie brakowało. Pięciu z nich – m.in. młodzi twórcy innowacyjnej opaski rejestrującej obecność bywalców siłowni i klubów fitness czy projektantka działalności umożliwiającej kobietom zdalną pracę z każdego miejsca na ziemi – rozwija już swoje firmy.
Foto: Michał Młynarczyk
– Po zakończeniu konkursu "Go Creative, Biznes na Start" otworzyły się przed nami inne, większe perspektywy. Więcej osób zainteresowało się naszym projektem, a nawet proponowało wsparcie. Aktualnie pracujemy nad kolejną wersją prototypu systemu FitCollect i mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości osoby ćwiczące w klubach fitness będą cieszyły się nowym systemem automatycznego monitoringu swoich treningów – opowiada Paweł Fularczyk z FitCollect
Wideo wywiad PURPOSE: Paweł Fularczyk z FitCollect
Ponad 100 zgłoszeń to wynik tegorocznej (luty 2015 r.) rekrutacji do projektu „Go Creative. Biznes na Start”, którego patronem był magazyn PURPOSE.– Cieszy nas niesłabnące zainteresowanie tym konkursem, które świadczy o tym, że w Gdańsku nie brakuje osób twórczych i aktywnie poszukujących dróg rozwoju dla swoich pomysłów – mówi Ewa Glebko z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
W ramach trwającej do lipca preinkubacji 20 projektów, które zakwalifikowały się do konkursu, przeszły szereg szkoleń. Dodatkowo, pięć z nich, które do sierpnia założyły własną działalność, wzięły udział w mentoringu i doradztwie podczas inkubacji trwającej do końca listopada. Jest wśród nich zwycięzca konkursu na najlepszy model biznesowy – FitCollect – inteligentny system zbierania danych o użytkownikach w klubach fitness i ich wykorzystaniu do maksymalizacji zysków, dla którego nagrodę, 15 tys. zł na rozwój firmy, ufundowała Grupa Energa.
– Udział w „Go Creative. Biznes na Start” umożliwił nam dopracowanie naszego pomysłu i zdobycie wiedzy, która sprawiła, że działania, z którymi mierzą się młode firmy, stały się dla nas możliwe do szybszej realizacji. To wartość nie do przecenienia, szczególnie na starcie – dodaje Paweł Fularczyk, jeden z twórców FitCollect.
Foto: Michał Młynarczyk
Dobrze radzą sobie także pozostali uczestnicy projektu, czterech z nich również rozpoczęło własną działalność gospodarczą, a pozostali pracują intensywnie nad rozwojem swoich projektów. Firma American School Margot, szkoła języka angielskiego, oprócz tradycyjnych zajęć z języka angielskiego, proponuje tzw. Fun English dla dzieci (nauka języka poprzez gry planszowe, zajęcia manualne, budowanie z klocków LEGO, majsterkowanie, szycie; zajęcia plastyczne oraz sportowe) oraz Active English dla młodzieży i dorosłych (poznanie kultury innych krajów, dyskusje na temat polityki czy sztuki). Jej twórczyni, Margot Turzyński, przygotowuje właśnie pierwsze zimowisko, które organizuje dla dzieci w wieku 6-15 lat w Wieżycy podczas ferii zimowych. Z kolei Paweł Jurewicz – American Trip – jest już po pierwszym zorganizowanym wyjeździe dla osób podejmujących pracę za granicą, którym proponuje także aktywne wykorzystanie czasu poza obowiązkami związanymi z zarobkiem. Jego firma to uzupełnienie oferty programów typu Work & Travel do Stanów Zjednoczonych. Barbara Topczyńska ze Stacji Bohater, firmy proponującej dzieciom zajęcia rozwojowe połączone z zabawą w superbohaterów, również realizuje już pierwsze warsztaty dla dzieci, a Kamila Chyła z IKIMASA rozwija projekt, w ramach którego oferuje kobietom warsztaty, wyjazdy oraz dostęp do narzędzi i materiałów szkoleniowych, a także możliwość skorzystania z przestrzeni do wspólnej pracy.– Już od 3 lat z zainteresowaniem obserwujemy poczynania kreatywnych gdańskich przedsiębiorców, którzy na początku swojej biznesowej drogi skorzystali z pakietu szkoleń i warsztatów oraz mentoringu dostępnego w ramach projektu „Go Creative. Biznes na Start”. – przekonuje koordynatorka projektu Ewa Glebko. – Dziękujemy Miastu Gdańsk, mentorom i inwestorom, bez których zaangażowania osoby z pomysłem mogłyby nie otrzymać szansy na rozwinięcie swoich projektów.
Foto: Michał Młynarczyk
W ramach trzynastu edycji „Biznes na Start” powstało w Gdańsku 129 nowych, firm, wśród nich m.in. Aeon Form proponująca oryginalne, wysublimowane nagrobki. W lutym 2016 roku rozpocznie się kolejna, czternasta odsłona konkursu. Projekt „Go Creative. Biznes na Start”, organizowany przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, obejmuje kompleksowe, aktywne wsparcie dla osób planujących założenie własnej firmy na terenie Gdańska w obszarze branż kreatywnych. Na uczestników konkursu czeka cykl szkoleń z zakresu przedsiębiorczości, doradztwo ze strony ekspertów i praktyków branży, przygotowanie do stworzenia modelu biznesowego swojej działalności oraz networking, wymiana idei i pomysłów – w sumie 80 godzin intensywnej pracy nad rozwojem pomysłów, dzięki którym będą mogły się one przerodzić w biznes! Projekt trwa od lutego do lipca (okres preinkubacji) oraz od sierpnia do listopada (proces inkubacji). Zdobywca pierwszego miejsca ma szansę na nagrodę pieniężną w wysokości 15 tys. zł na rozwój swojego biznesu, której sponsorem jest Grupa Energa. Pula wszystkich nagród wynosi ok. 60 tys. zł. Projekt jest finansowany ze środków Miasta Gdańska.Więcej informacji: www.biznesnastart.pl
Tekst: Redakcja we współpracy z Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER
Zdjęcia: dzięki uprzejmości Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.
Zaloguj się
jeżeli już posiadasz konto.