CZYTAJ

POLECAMY | PotrzebnyArtysta.pl

2020-04-30

Czas czytania 12 minut

Małe zlecenie – wielki projekt. Start kampanii Potrzebnyartysta.pl

„Z ciężkim sercem słuchaliśmy, że artyści boją się o utratę pracy, źródła dochodów i nie wiedzą co dalej w związku z kryzysem spowodowanym koronawirusem. A przecież świat się nie zatrzymał, jedynie przeorganizował i zwolnił. Kultura, artyści, twórcy nie powinni być ofiarą tego spowolnienia. To właśnie teraz jest czas na wysokiej jakości produkty kultury, nowy model współpracy i tworzenie w oparciu o kulturę nowej jakości wizerunku firm” - mówi Maciej Mazerant, pomysłodawca kampanii wydawca magazynu PURPOSE – przedsiębiorczość w kulturze.

Potrzebnyartysta.pl to strona internetowa ogólnopolskiej kampanii zorganizowanej przez Premium Trainings sp. z o.o. firmę, która zajmuje się rekrutacjami oraz wspiera firmy w employer brandingu – budowaniu wizerunku pracodawców. Kampania realizowana jest we współpracy z internetowym magazynem PURPOSE – przedsiębiorczość w kulturze, który propaguje postawy przedsiębiorcze wśród artystów, od ponad 15 lat.



Co jest głównym celem kampanii?

Celem przedsięwzięcia jest wsparcie artystów poprzez umożliwienie im współpracy z biznesem. Parafrazując słowa „To jest mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości” Nelia Armstronga, który 21 lipca 1969 roku jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na Księżycu... Organizatorzy zachęcają firmy z całej Polski, aby wspierały artystów, zlecając im konkretne usługi, kierując się hasłem „Małe zlecenie – wielki projekt”. "Musimy nauczyć się stąpać po ziemi na nowo... to tak jak stąpanie pierwszy raz na księżycu. Niby wiemy jak to zrobić, ale warunki są zupełnie inne, niż te, które znane były na ziemi" – zauważa Maciej Mazerant.

Dlaczego wszyscy skorzystają? Czyli zasada win–win.

To, co w projekcie potrzebyartysta.pl jest kluczowe to fakt, że opiera się na założeniu „win-win”. Artysta dostaje zlecenie a tym samym źródło utrzymania, z kolei firma wysokiej jakości usługę lub produkt użyteczny w działaniach biznesowych, a jednocześnie budujący prestiż i wizerunek odpowiedzialnej społecznie organizacji. Maciej Mazerant podpowiada: „Może to być np. projekt plakatu, szkolenie z emisji głosu, obraz do gabinetu czy też mural na ścianę w zakładzie itp. To wszystko mogą dla firm zrobić artyści-graficy, malarze, muzycy, aktorzy, rzeźbiarze, projektanci... To nie muszą być duże zlecenia, to mogą być małe projekty, które przełożą się bezpośrednio, na wsparcie twórców a jednocześnie wynikają z bieżących potrzeb firm.

Jak to działa? I dlaczego działa?

O tym, jak wygląda współpraca artystów z firmami, opowiada Sebastian Fagasiński z Premium Trainings od lat zajmujący się tematami z obszaru rekrutacji i szkoleń: „Firmy zainteresowane zleceniem usługi kontaktują się z nami, wówczas uruchamiamy proces rekrutacji i „dobieramy” artystę, którego kwalifikacje i doświadczenie odpowiadają wymaganiom zlecenia. Proces jest maksymalnie prosty i przejrzysty, bo liczy się czas. Dlatego, gdy firma zaakceptuje kandydaturę, prosimy jedynie o potwierdzenie zlecenia na jednostronicowym formularzu. Z kolei artysta, który chce z nami współpracować wysyła maila z informacją co robi i czym się specjalizuje.

Dobra praktyki, czyli success stories. O współpracy będzie głośno.

Organizatorzy będą opowiadać o wyjątkowych i inspirujących historiach współpracy firm z artystami. Maciej Mazerant wyjaśnia: „Będziemy pokazywać historie Waszych sukcesów, poprzez artykuły, wywiady z firmami i artystami, które będą publikowane na łamach magazynu PURPOSE.  Komunikacja projektu prowadzona będzie również w mediach społecznościowych, przede wszystkim na portalu Linkedin, który jest społecznością ludzi biznesu, w której wciąż mało jest artystów i ludzi kultury”. Pomimo że kampania ruszyła zaledwie kilka dni temu, zaczyna budzić coraz większe zainteresowanie.

„Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź od Business Centre Club, który zgodził się objąć patronatem nasz projekt, co oczywiście niezmiernie nas cieszy. Bardzo liczymy, że wsparcie tak prestiżowej organizacji pomoże nam dotrzeć do szerokiego grona przedsiębiorców i zachęcić do ich udziału w tym wyjątkowym przedsięwzięciu – dodaje Sebastian Fagasiński.

Swiat artystyczno-kulturalny reprezentuje w projekcie łódzki Art_Inkubator działający w Fabryce Sztuki, który jako pierwszy dołączył do projektu, deklarując promocję wśród swoich podopiecznych.

Więcej informacji nt. kampanii na stronie: www.potrzebnyartysta.pl


REKLAMA

POLECAMY