TALENTY | Tajemnica hotelu Mercure


Czas czytania 7 minut

 

Zespół to podstawa sukcesu każdej firmy. Różne kompetencje, osobowości i wyjątkowe talenty… ale czy na pewno wiemy jakim talentem mogą pochwalić się kolega, czy koleżanka z działu? Ukryte talenty, kreatywne umiejętności, artystyczne pasje mogą dać nową energię naszemu biznesowi, mogą przyciągać klientów, ale również nowych pracowników. O inspiracji do stworzenia wyjątkowej oferty Hotelu Mercure Warszawa Centrum, roli, jaką odegrał w tym projekcie fotograf z działu księgowości, opowiada Agnieszka Konkel – Kierownik Działu Sprzedaży.

Z wywiadu dowiesz się:
1. Jak Hotel Mercure Warszawa Centrum w kreatywny sposób radzi sobie w czasie pandemii.
2. Jakie kreatywne projekty można zrealizować w przestrzeniach hotelu.
3. Jak wygląda praca w branży hotelarskiej.
4. Czy osoba z wykształceniem artystycznym może znaleźć swoje miejsce pracy w hotelu.

 

 


Pandemia pokrzyżowała wiele planów w działaniach firm… ale również otworzyła wiele nowych drzwi. Czy takimi właśnie „drzwiami” jest oferta „Poznaj tajemnice hotelu”?

 

Pandemia rzeczywiście uderzyła w branżę hotelarską. Utrzymujemy naszą główną działalność ale szukamy nowych rozwiązań. Nie wiemy jak długo sytuacja się utrzyma, dlatego staramy się patrzeć na pojawiające się potrzeby rynku z lotu ptaka, dostosowywać nasze zasoby do aktualnych jego zachowań. Jest to trudne ponieważ sytuacja zmienia się z dnia na dzień i jest niełatwa do przewidzenia. Hotel to nie tylko pokoje, restauracje, sale konferencyjne.
Mamy szereg ciekawych pomieszczeń, ludzi, możliwości. Staramy się nie myśleć szablonowo i skupić na tym, co nas może wyróżniać. Mamy nowe pomysły na wykorzystanie naszych zasobów, jednym z nim jest właśnie oferta „tajemnice hotelu”.


Do kogo skierowana jest ta propozycja? Czy są już pierwsze realizacje?

Z uwagi na malowniczość i zróżnicowanie pomieszczeń pierwszym pomysłem były sesje zdjęciowe, ewentualnie produkcje filmowe. Pierwsze agencje lokacyjne, które nas odwiedziły zakochały się w naszych pomieszczeniach technicznych (węzeł cieplny czy korytarze piętra technicznego, mające ok. 100 m długości). Zachwyt wzbudził jednak nasz dach, z którego mamy widok na całe centrum miasta i okoliczne wieżowce, tą powierzchnią zainteresowała się już pierwsza agencja reklamowa.


Skąd pomysł na taką akcję i taką grupę odbiorców?

Pierwsza myśl narodziła się już dawno. Pracownicy hotelu muszą znać obiekt jak własną kieszeń. Hotel to nie tylko przestrzeń dla gości ale całe zaplecze o które trzeba dbać i należycie kontrolować. Każda wizyta w tych pomieszczeniach wywołuje różne, skrajne emocje. Dreszcz w mrocznych pomieszczeniach naszych piwnic, uśmiech w tych, w których czas zatrzymał się w latach 90tych XX wieku i tych, które są niezwykle malownicze, jak nasz węzeł cieplny. Każde ma swój niezwykły klimat. Niektóre pomieszczenia są naprawdę unikatowe. Teraz, w dobie pandemii, z uwagi na mniejsze obłożenie i większą w związku z tym swobodę poruszania się po hotelu, również jego zapleczu, możemy te pomieszczenia udostępnić dla osób, które takich właśnie emocji do swoich prac szukają.


Czy w u Państwa w hotelu pracują ludzie z „talentami” a może ludzie z branży kreatywnej? W jaki sposób takie talenty mogą pomagać w pracy w takim miejscu (np. kreatywne akcje dla gości, budowanie zespołu, marketing, inne?)

Nasz hotel to kilkudziesięciu pracowników. Każdy ze swoją historią, ze swoimi pomysłami i talentami. Staramy się łączyć nasze wizje, przeplatając wiedzę i kompetencje z różnych działów. Ta akurat propozycja „tajemnice hotelu” powstała dzięki zaangażowaniu 3 działów – technicznego, który najlepiej zna potencjał naszego zaplecza, działu rachunkowości, w którym pracuje nasz utalentowany fotograf – autor zdjęć do oferty i działu sprzedaży.


Jakie kompetencje powinien posiadać artysta, człowiek kultury aby zacząć pracę w branży hotelarskiej w przyszłości?

Branża hotelarska to z jednej strony analityka i twarde dane, z drugiej zaś umiejętność budowania relacji, empatia, umiejętność odczytywania i przewidywania potrzeb klientów i troska o gościa. Niezwykle ważna jest też cierpliwość i wytrwałość. Hotelarstwo uczy pokory ale jest też źródłem wielu satysfakcji. Kto raz spróbuje – przepadnie na zawsze.



Ile kosztuje zorganizowanie dnia zdjęciowego w Państwa Hotelu i na co może liczyć twórca, który ma pomysł na projekt?

Każdorazowo rozmawiamy z klientami i bierzemy pod uwagę ich oczekiwania. Oferta jest dopasowana do tych oczekiwań i możliwości klienta.
Jesteśmy do dyspozycji wszystkich tych, którzy mają swój pomysł. Służymy wsparciem i pomocą, szczególny nacisk kładziemy na bezpieczeństwo realizacji projektu. Zdajemy sobie sprawę, że sesja zdjęciowa czy nagranie to praca kilku – kilkudziesięciu osób. Organizacja takiego przedsięwzięcia w hotelu jest ułatwiona ze względu na szeroki wachlarz pomieszczeń którymi dysponujemy, które możemy odpowiednio zaadaptować (garderoba, pomieszczenie na make-up, pokój na zdjęcia poglądowe), mebli, sprzętu, który może ułatwić przeprowadzenie projektu.


Czy ta propozycja zagości na stałe w ofercie hotelu?

Dopiero zaczynamy – mamy nadzieję, że będziemy mieli okazję przeprowadzić wiele ciekawych realizacji. Trudno określić kiedy tak naprawdę wróci ruch odnotowany przed pandemią. Do tego czasu nasza propozycja będzie aktualna.


Rozmawiał Maciej Mazerant
Zdjęcia: Paweł Romański / Hotel Mercure Warszawa Centrum

Kontakt do Hotelu w sprawie współpracy dla agencji reklamowych, artystów, filmowców: Agnieszka.Konkel@accor.com

 
Cały artykuł jest dostępny bezpłatnie dla naszych zarejestrowanych czytelników.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.

dołącz teraz


jeżeli już posiadasz konto.