Zerwij maskę


Czas czytania 4 minuty

Uzależnienia niszczą to, co wspólne… Może dlatego ten mechanizm tak bardzo jest na rękę korporacjom, które chcą sterować zachowaniami klientów. Osoby uzależnione izolują się, a w samotności tracą kontrolę nad swoim życiem – władzę przejmuje ten, kto czerpie z tego korzyści.

Od początków działalności PURPOSE bardzo staramy się unikać promowania projektów, usług i produktów związanych, np. z markami alkoholowymi, hazardem, itp. Gdy zaczynaliśmy ponad 20 lat temu, odmawianie współpracy markom alkoholowym było dla nich czymś dziwacznym.

My wiedzieliśmy, że chcemy działać w równowadze, z odpowiedzialnością i troską o naszych czytelników.

Dzisiaj widzimy coraz więcej przejawów buntu przeciwko anektowaniu przez „alkohol” projektów kulturalnych. Coraz częściej wernisaże, otwarcia organizowane są przy lampce soku, butelce matchy czy kombuchy!

To kropla w morzu potrzeb, ale przecież kropla drąży skałę!

Przebudzenie potrzebne jest również w innych obszarach, np. social mediów, gier, hazardu, itp., o czym mówi Aneta Kosin – autorka kampanii pt. Zerwij Maskę, traktującej o uzależnieniach.

Wierzymy, że wspólnie możemy budować świadomość, razem tworzyć wspólnoty oparte na wartościach, dzięki którym świat choć trochę zmieni się na lepsze. Nie musi to być od razu wielka zmiana… Zacznijmy od rodziny, przyjaciół, współpracowników.

To będzie dobry początek.

 

Fragment artykułu:

Uzależnienia to nie tylko bardzo trudny i mało popularny temat. To również obszar, który dotyczy większości populacji, a mało kto ma potrzebę konfrontowania się z tym, co niewygodne. To czyni go jednocześnie dysfunkcyjnym, co z kolei przekłada się na kondycję całego społeczeństwa.
Plakat jest doskonałym narzędziem komunikacji wizualnej, dlatego – jako twórca społecznie zaangażowany i odpowiedzialny – uważam, że należy absolutnie wykorzystać ten potencjał w dobrze pojętym zagadnieniu socjotechnicznym.

 

>> CZYTAJ ARTYKUŁ << (po zalogowaniu)

Uwaga: Tekst można ODSŁUCHAĆ z wykorzystaniem asystenta google na urządzeniu mobilnym.

Z artykułu dowiesz się:

  • Uzależnienie to bardzo trudny, ale i mało chwytliwy temat. Dlaczego więc stał się głównym tematem doktoratu – i to na Akademii Sztuk Pięknych?
  • Jak promować trudny temat. Co robić, aby dotrzeć ze przekazem do odbiorców?
  • Jak ważna jest wspólnota przy propagowaniu wiedzy o uzależnieniach, ale i diagnozowaniu problemu?
  • Czy działania artystyczne mają realny wpływ na świadomość społeczną?

 

Partner numeru "Wspólnota" – PRObeing model – Twoje narzędzie (do) działania w równowadze.


Jeżeli chcesz podzielić się refleksją, pomysłem, tekstem czy poradą dotyczącą tematu przewodniego „Wspólnota” napisz na adres: redakcja@purpose.com.pl