CZYTAJ

WZORNICTWO | Międzynarodowy projekt dla polskiej porcelany

2013-11-21

Projekt kooperacyjny „Berlin Poland 2013–2014” (koordynator – Ake Rudolf, IDZ) otwiera szeroki wachlarz możliwości współpracy pomiędzy Berlinem a Polską, na najwyższym poziomie profesjonalizmu.

Umożliwiając firmom i profesjonalistom z Polski kontakt z berlińskimi ekspertami w dziedzinie designu, International Design Center (IDZ) oferuje dostęp do pogłębionej i zróżnicowanej wiedzy na temat rynku międzynarodowego oraz rynku niemieckiego.

To dzięki znajomości globalnych rynków berlińskie biura projektowe są szczególnie cenne, zwłaszcza z perspektywy krajów o tak dynamicznej sytuacji gospodarczej jak Polska. Każda firma chcąca tworzyć produkty i usługi, kreując przy tym na nowych rynkach silną markę powinna z wyprzedzeniem opracować efektywną strategię we współpracy z ekspertami dobrze znającymi docelowe rynki. Tylko takie podejście może zapobiec nietrafionym inwestycjom, oszczędzając cenny czas i zasoby. Dziś polskie firmy muszą konkurować z silnymi, międzynarodowymi markami również na własnym rynku.

Innym niezbędnym do uwzględnienia aspektem jest stosowana przez berlińskie biura projektowe strategia bazująca na designie. Dzięki niej usługi projektowe są planowane i realizowane w ramach określonego systemu, umożliwiającego budowanie marki w oparciu o ekonomiczne fakty i wartości, komunikację, produkty, usługi i klientów - to jedyne podejście gwarantujące osiągnięcie pozycji silnej pozycji rynkowej.

Organizowany przez IDZ projekt „Berlin Poland 2013–2014” oferuje polskim przedsiębiorstwom wyjątkową możliwość poznania wybranych niemieckich ekspertów z zakresu designu – nawet we własnej firmie, jeśli będzie taka potrzeba. Nasz program spotkań B2B zaplanowano na okres styczeń-październik 2014 w województwach wielkopolskim, świętokrzyskim, dolnośląskim i łódzkim. Zainteresowanie udziałem w bezpłatnym spotkaniu mogą zgłaszać firmy z całej Polski. Ponadto IDZ umożliwi profesjonalnym projektantom  wymianę doświadczeń podczas największych polskich wydarzeń związanych z designem – we Wrocławiu i w Łodzi.

Podsumowując, polska gospodarka ma szansę osiągnąć znaczne korzyści odkrywając możliwości i szeroką ofertę najlepszych międzynarodowych projektantów i poznając ich wyjątkową konkurencyjność. Współczesna gospodarka i rynki mają charakter wybitnie globalny, dlatego współpraca z międzynarodowymi talentami staje się koniecznością – jest to również dla każdego poważnego gracza rynkowego dodatkowe źródło wiedzy i siły.

„Link to Production” to tytuł projektu organizowanego przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, IDZ (Internationales Design Zentrum Berlin) oraz Ćmielów Design Studio – marki należącej do Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.,w ramach którego wybrani berlińscy projektanci wzornictwa przemysłowego pracują nad innowacyjnymi produktami. Obecnie trwają warsztaty rozwoju produktów, a efekty pracy projektantów poznamy na początku przyszłego roku. To już kolejny projekt IDZ z zakresu promowania strategii zarządzania designem realizowany z polskimi firmami w ramach międzynarodowego programu „Berlin Poland 2013–1014”.

Najnowszym projektem w ramach „Berlin Poland 2013–1014” jest „Link to Production” realizowany wspólnie przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie (IDZ) oraz Ćmielów Design Studio. Finalnie w projekcie bierze udział osiem studiów projektowych z Berlina wybranych wspólnie przez IDZ oraz Ćmielów Design Studio.

Obecnie (w listopadzie) pracują na warsztatach w Ćmielów Design Studio (Studio powstało we wrześniu tego roku w Polskich Fabrykach Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”). To nowoczesna pracownia projektowa zarządzana przez wybitnego polskiego ceramika i projektanta, Marka Cecułę. Berlińskie studia i projektanci wniosą własne różnorodne doświadczenia projektowe z pracy dla znanych europejskich marek, podzielą się znajomością procesów projektowych od idei po wdrożenie produktu, projektowanie opakowań, logistykę, standardy sprzedaży i promocji nowoczesnej porcelany. W tworzeniu nowych produktów bezcenna jest też znajomość światowych trendów oraz świeże spojrzenie na dotychczasowe produkty marki.

Uczestnicy warsztatów:

Claudia Zachow i Steffen Leuschner (www.creagens.de)

Hermann August Weizenegger (www.hermannaugustweizenegger.de)

Mark Braun (www.markbraun.org)

Maria Volokhova (www.volokhova.com)

Álbio Nascimento, Kathi Stertzig (www.the-home-project.com)

Johanna Spath, Johannes Tsopanides (www.shapesinplay.com)

Anna Badur (www.annabadur.de)

Joa Herrenknecht (www.joa-herrenknecht.com)

Program „Berlin Poland 2013–2014” organizowany przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, (IDZ) obejmuje warsztaty biznesowe dla dużych i średnich przedsiębiorstw z ekspertami w dziedzinie innowacji z Berlina, którzy od lat działają jako interdyscyplinarni doradcy strategiczni. Jest to szansa na zapoznanie się ze współczesnymi metodologiami pracy sprawdzonymi w czołowych firmach z całego świata. Celem projektu jest poznanie sposobów wdrażania design managementu oraz procesów rozwoju konkurencyjności przez polskie przedsiębiorstwa w kierunkach takich jak np.:strategia designu, strategia produktu, świadczenie usług, określenie grupy docelowej, rozwój marki,wejście na rynek międzynarodowy, wzmocnienie i utrzymanie pozycji na rynku, projektowanie doświadczeń (user experience), tworzenie kompleksowej oferty firmy (service design). Najbliższe spotkania biznesowe w ramach programu „Berlin Poland 2014” dla firm odbywają się w Warszawie w listopadzie 2013 r. oraz w 2014 r. w różnych miastach Polski. Udział w nich jest bezpłatny.

Więcej informacji na: www.idz.de, www.berlinpoland.eu oraz cmielowdesignstudio.com

Źródło: informacje prasowe
Copyright: IDZ Berlin, photo: Sebastian Zimmer
 


REKLAMA

POLECAMY