Maciej Mazerant, wydawca Purpose

Najnowszy numer magazynu Purpose w całości poświęciliśmy zagadnieniom odpowiedzialnego i świadomego wzornictwa. Takie podejście do projektowania jest bowiem jedynym sposobem na uniknięcie światowego kryzysu zarówno tego ekonomicznego, jak i ekologicznego.

„Myśląc współcześnie o problemie zrównoważonego rozwoju i projektowaniu, w którym bierze się pod uwagę nie tylko komercyjny charakter wytworzonych przedmiotów, warto przyjrzeć się przeszłości. Może ona dać materiał do przemyśleń...” Przemyślenia te znajdziemy w analizie dr. Artura Zaguły, który podjął się przedstawienia idei twórców ruchu Arts and Crafts. Ludzie żyjący w XXI wieku już otrzymali etykietkę społeczności konsumpcyjnej. Czy współczesny człowiek jest w stanie oprzeć się pokusie? Czy zechce zrobić coś, aby proces ten powstrzymać? O tym w rozmowie z redakcją „Purpose” opowiada Shannon South, amerykańska projektantka zajmująca się produkcją torebek z zastosowaniem używanych kurtek skórzanych. „Wzornictwo przemysłowe jako zawód potencjalnie groźny i niebezpieczny dla przyszłości społeczeństwa…” Czy jest tak faktycznie czy może obecnie sytuacja zmieniła się diametralnie? Katarzyna Rzehak, dyrektor pionu promocji IWP prezentuje w skrócie historię wzornictwa w kontekście konsumpcji. Z kolei czy „Świat zmierza w kierunku totalnej ekologicznej zagłady?...” opowie Maciej Mazerant, wydawca Magazynu Purpose odpowiedzialny za wdrożenie serwisu „Ładnie naprawię – Artyści w swoim fachu” czyli pierwszego w Polsce serwisu łączącego ludzi posiadających rzeczy do naprawienia z fachowcami-artystami którzy mogą tym rzeczom nadać nowe życie. Ponadto w aktualnym numerze magazynu polecamy rozmowę z Ariane Prin – bardzo młodą, ale niezwykle pomysłową projektantką, studentką Royal College of Art w Wielkiej Brytanii, która wymyśliła i tworzy ołówki z odpadów. Inspiracją dla jej projektu była ogromna różnorodność darmowych, niepotrzebnych materiałów pochodzących z różnych wydziałów uczelni, którym ona nadała nowe znaczenie.

W nowym „Purpose” zachęcamy również do zapoznania się z rozmową z przedstawicielami marki Epicurean oraz prezentacją przykładów ekologicznego podejścia do projektowania przedmiotów codziennego użytku jakimi są kuchenne deski do krojenia. Z kolei w wywiadzie z Olgą Nieścier konsultantką i projektantką m.in. dla Giorgio Armaniego, Fratelli Rossetti, Valentino oraz dyrektorem programowym kierunków podyplomowych warszawskiej Polsko-Włoskiej Szkoły Designu i Managementu ViaModa porozmawiamy o tym co faktycznie jest teraz modne i jak w tych trendach znajduje się eko odpowiedzialność?

Projekt okładki: Tomasz Kaczkowski