Magazyn PURPOSE powstał w 2004 roku, aby rozwijać przedsiębiorczość wśród osób twórczych, wspierać w nawiązywaniu współpracy z klientami i zrównoważone funkcjonowanie na rynku.

Misja PURPOSE

Inspirujemy osoby twórcze do działania, pomagamy rozwijać umiejętności rynkowe oraz w sposób świadomy, zrównoważony budować swoją wartość, tworząc tym samym przestrzeń do skutecznej współpracy z klientami i odbiorcami.

Wizja PURPOSE

Chcemy, aby osoby twórcze oraz klienci współpracowali efektywnie i dalekowzrocznie, łącząc kreatywność z przedsiębiorczością dla wspólnego, zrównoważonego rozwoju.

Dla kogo jest PURPOSE:

Twórcy i profesjonaliści z branż kreatywnych – artyści, projektanci, fotografowie, pisarze, muzycy, architekci, twórcy multimediów, rzemieślnicy i inni kreatywni przedsiębiorcy, którzy chcą lepiej funkcjonować na rynku, rozwijać swoją działalność i budować relacje z klientami.

Firmy, instytucje i organizacje współpracujące z twórcami – przedsiębiorstwa, marki, agencje, instytucje kultury oraz organizacje, które chcą lepiej rozumieć branże kreatywne i budować wartościowe partnerstwa, a w konsekwencji efektywnie angażować twórców w swoje projekty.

Jak działa PURPOSE:

Każdego 10, 20, 30 dnia miesiąca wysyłamy newsletter do bazy ponad 7 000 czytelników z wartościowymi treściami publikowanymi w magazynie. Systematycznie publikujemy wyjątkowy Wywiad tygodnia z inspirującym twórcą, którego przedstawiamy i rekomendujemy do współpracy – promując wśród naszych odbiorców.

Wspieramy wydarzenia branżowe, udzielamy patronatów medialnych.

>> Zapytaj, a chętnie opowiem o możliwościach współpracy promocyjnej, reklamowej, projektowej i patronackiej.

>> Maciek: tel. +48 606 732 886 | m.mazerant@purpose.com.pl


 

 

 

O nas

Jesteśmy z wykształcenia artystami, którzy ukończyli Akademię Sztuk Pięknych, dodatkowe wykształcenie zdobywaliśmy na kierunkach dot. zarządzania kulturą, marką (Maciek) i doradztwa zawodowego (Maja).

Magazyn PURPOSE to autorski, niszowy projekt, w którym podejmujemy nurtujące nas tematy i zagadnienia. Zapraszamy ekspertów, specjalistów, praktyków, twórców, przedsiębiorców tworząc interdyscyplinarną dyskusję, której efektem jest nowa, inna, pogłębiona, inspirująca perspektywa. Naszymi pytaniami, sposobem na oglądanie i odczytywanie rzeczywistości skłaniamy do refleksji oraz wielowątkowego spojrzenia na podejmowany „problem”.

Przez lata przybliżamy tematykę sektora kreatywnego, odwołując się do konkretnych przykładów – ciekawych inicjatyw i stojących za nimi ludzi. 

Dzięki naszej działalności zainspirowaliśmy wiele partnerstw, współprac pomiędzy klientami biznesowymi/instytucjonalnymi a osobami twórczymi skupionymi wokół PURPOSE.

 



 



Historia PURPOSE

Przez ostatnie dwadzieścia pięć lat braliśmy czynny udział w promocji kultury i przemysłów kreatywnych w Polsce, przede wszystkim w naszym rodzinnym mieście Łodzi.

W 2000 roku, kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował, stworzyliśmy pierwszą w kraju internetową galerię Student Gallery, promującą prace studentów ASP z całej Polski. Rok później, we współpracy z ówczesnym polskim Wydziałem Ekonomiczno-Handlowym w Kanadzie, zrealizowaliśmy wystawę studentów z Polski w Montrealu.

A w 2004 roku nasz projekt zamienił się w portal i magazyn PURPOSE.

Od 2004 roku rozwijaliśmy się i aktywnie wspieraliśmy rozwój przemysłów kreatywnych, realizując szereg projektów finansowanych z UE. Współtworzyliśmy również ideę Łodzi jako miasta kreatywnego.

W latach 2012–2015 wydaliśmy 61 numerów Newslettera Przemysłów Kreatywnych. W 2013 roku stworzyliśmy merytoryczne studium funkcjonalności dla ART_INkubatora w Łodzi (a także logotyp) – przestrzeni dla twórców sektora kreatywnego. Na potrzeby nowej instytucji opracowaliśmy największą bazę wiedzy na temat przemysłów kreatywnych w Polsce. Z kolei dla miasta Łódź przygotowaliśmy publikacje i filmy promujące twórczość przedstawicieli sektora kreatywnego w Łodzi.

W 2014 roku stworzyliśmy i wydaliśmy 4 numery ogólnopolskiej gazety „Ładnie Naprawię – życie, przedmioty, środowisko”. Gazety – dystrybuowanej w klubokawiarniach w całej Polsce – przybliżającej tematykę odpowiedzialnego projektowania i wpływu projektantów na ochronę środowiska.

Od 2014 roku w samym centrum Łodzi, przy ulicy Piotrkowskiej, w wyremontowanych przez nas pustostanach, prowadzimy Work Place 59 [LINK]. Miejsce współpracy i współdziałania ludzi twórczych.

W latach 2018–2022 poświęciliśmy czas na badania rynku, obserwacje trendów i samodoskonalenie.

W 2024 roku stworzyliśmy autorskie narzędzie PRObeing model [LINK] – wspierające dalekowzroczny i zrównoważony rozwój kariery.
 

Wydaliśmy 86 numerów tematycznych PURPOSE. Wszystkie dostępne są bezpłatnie w Archiwum PURPOSE [LINK] w wersji elektronicznej.

Dzisiaj, w 2025 roku – po 20 latach działania PURPOSE – wiemy, że „im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania i wciąż tego przybywa” (F. Scott Fitzgerald).

Świat, w którym żyjemy, zmienia się dynamicznie, ale pytania o to, jak działać i współpracować w sektorze kultury i kreatywnym, pozostają te same oraz pojawiają się nowe. Pytania te zadają sobie nie tylko młodzi twórcy dopiero zaczynający swoją drogę zawodową, ale i ci działający na rynku od lat.

Jeżeli chcesz podzielić się z nami ciekawym pomysłem, napisz do nas już dziś na adres: redakcja[a]purpose.com.pl

REDAKCJA PURPOSE

Maciej Mazerant – wydawca

Maja Ruszkowska-Mazerant – redaktor naczelna, art director

Artur Zaguła – współpraca merytoryczna

Tomasz Kaczkowski – ilustrator

  • Dokładamy wszelkich starań, aby publikowane treści nie były materiałami tworzonymi przez AI.
  • Na stronie PURPOSE nie publikujemy reklam profilowanych na konkretnego użytkownika. Wszelkie materiały reklamowe publikowane na stronie PURPOSE są wynikiem współpracy redakcji z konkretnym partnerem reklamowym/promocyjnym.
  • Nie obsługujemy firm zajmujących się produkcją alkoholu, wyrobów tytoniowych itp. lub grami hazardowymi.

Sektor kreatywny, przemysły kreatywne tworzą podmioty (freelancerzy, firmy, organizacje) prowadzące działalność gospodarczą związaną z kulturą i technologią, które łączą działalność artystyczną z przedsiębiorczością rozumianą jako proces wykorzystania nowatorskiego pomysłu w celu generowania korzyści na rynku.

Branże kreatywne:

Reklama, film i wideo, radio i telewizja, gry komputerowe i wideo, oprogramowanie (IT), muzyka, sztuki performatywne, architektura, rynek wydawniczy, rynek sztuki i antyków, rzemiosło, projektowanie mody, wzornictwo.

Więcej na temat sektora kreatywnego, przemysłów kreatywnych, branż kreatywnych znajdziesz w numerze Kreatywni Samozatrudnieni [LINK].