Eco-design elektroniki użytkowejMarka Orée stworzyła nową wizję produktów elektronicznych. Firma zrywa z zimnym i bezosobowym designem, łączy technologię z bardziej emocjonalnym podejściem, które ożywia elektronikę użytkową. Założona przez Juliena Salanave'a i Francka Fontany'a w 2012 firma Orée narodziła się pod wpływem obserwacji nowoczesnych produktów technologicznych, które wyglądają bardzo podobnie, są bezosobowe i wykonane z nie ekologicznych materiałów. Wyroby Orée zrobione są z najwyższej jakości surowców, a gama unikalnych produktów i materiałów poszerza się wraz z rozwojem firmy w skali międzynarodowej. Światowy szał na eleganckie wyroby Orée sprawił, że ich oryginalna wizja i odwaga były nagradzane już w pierwszym roku działalności firmy, która obecnie uznawana za lidera francuskiej branży elektroniki użytkowej. Dzięki współpracy przedsiębiorców nowych technologii oraz designerów z rzemieślnikami pracującymi w drewnie i skórze Orée wprowadza na rynek nie tylko nowe produkty i materiały, ale także innowacyjne metody dystrybucji. Wizja Orée nie ogranicza się do projektowania urządzeń komputerowych i akcesoriów pokrewnych. Firma bada także inne sektory cyfrowe, w szczególności dotyczące urządzeń mobilnych. Produkt „Power Sleeve” to elegancki pokrowiec powstały z połączenia litego drewna (klon lub orzech) i garbowanej skóry (kolor naturalny lub indygo), który chroni telefon oraz umożliwia ładowanie przez indukcję na „kamyku” Orée lub przez jakąkolwiek inną kompatybilną matę Qi. W czerwcu w Tokio Orée otworzyła podręczny warsztat i sklep, który można było odwiedzać przez 10 dni. Wydarzenie to uchwyciło ducha marki Orée, a fani francuskiej firmy mogli przyjść i wybrać swoje produkty oraz na miejscu wygrawerować na nich swój wzór. Na początku października Orée ponownie otworzyła warsztat/sklep w Tokio, a kolejne mają być uruchomione w Paryżu i Nowym Jorku od grudnia 2013 roku. Początkowo będą one działać przez krótki okres jednego miesiąca. Więcej informacji na: www.oréedesign.com Tekst: Marta Janek, na podstawie materiałów prasowych |
|