„Make style, not trash!” - wyniki konkursu Trashion


  Trashion jest nowym trendem w modzie bazującym na idei DIY (ang. do it yourself – zrób to sam), czerpiącym inspirację z recyklingu. Twórcy wykorzystują przede wszystkim to, co większość z nas traktuje jako śmieci lub zbędne przedmioty (nazwa jest złożeniem angielskich słów  trash – śmieć i fashion – moda). W tej konwencji powstają oryginalne tuniki z męskich krawatów, torebki z etykiet gazowanych napojów, bużuteria z zawleczek puszek, paski z zamków błyskawicznych...

Konkurs "Śmieć - deaktywacja" polegał na stworzeniu projektu trashion, możliwego do wykonania w domowych warunkach, oraz pokazanie go krok po kroku w formie tutorialu. Podczas pierwszej polskiej edycji konkursu projekty oceniały Outi Pyy, fińska trashonistka, Anna Niemczyk-Pilarz, wykładowca krakowskiej Artystycznej Szkoły Projektowania Ubioru, Joanna Misztela, projektantka mody, wykładowca warszawskiej Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, Magdalena Zawadzka, redaktor magazynu E!stilo, oraz Ewa Kosz, redaktor naczelna Dilemmas Magazine. Uznanie zyskały przede wszystkim te projekty, które nie tylko są możliwe do wykonania w domowych warunkach, ale również są piękne, praktyczne i pomysłowe.

W kategorii ubranie zwyciężyła Agata Pilip z projektem Daddy's Girl, która przerobiła starą koszulę męską na tunikę. Doszyte i przerobione krawaty regulują długość rękawów. Jurorki konkursu doceniły m.in. możliwość noszenia koszuli na różne sposoby. Laureatką w kategorii dodatek została Katarzyna Borek. Zaprojektowała toczek ToQue z resztek bawełnianego materiału, dwóch stalek od biustonosza oraz plastikowej torby reklamowej. Z niewyszukanych materiałów połączonych w prosty sposób powstał niezwykle kobiecy, urzekający dodatek.

Natomiast w kategorii biżuteria najwyżej oceniona została Magdalena Dubiel za Recycled Cleopatra's Necklace, czyli naszyjnik zrobiony z około 300 sztuk zbieranych latami zawleczek od aluminiowych puszek po napojach. Połączone aksamitką zamieniły się w egipską kolię lub fantazyjnie wygięty róg kozła.

Patronat medialny nad konkursem objęły portale: Femia.pl, jejswiat.pl, jejModa.pl, Lula.pl, stylio.pl, trashion.pl, a także e!stilo i Dillemas Magazine. Nagrody ufundowali: The Earth Collection, Continental oraz Earth Positive.

Kolejna edycja konkursu rusza jesienią 2010! Szczegóły zostaną zamieszczone na stronie organizatora: www.ecotopia.pl
 







REKLAMA

POLECAMY