Podczas spaceru po mieście ze wszystkich stron atakują nas reklamowe hasła. Im większe i bardziej kolorowe, tym lepiej. Żyjemy w społeczeństwie informacji, która walcząc o naszą uwagę, piętrzy się na ulicznych słupach, przystankach, wystawach sklepowych, ścianach… . Setki kilogramów materiałów, które po zakończonej promocji lądują w koszu na śmieci.

Firma EspaceArt postanowiła chociaż w niewielkim stopniu przyczynić się do oczyszczania i uzdrawiania świata zajmując się upcyklingiem materiałów reklamowych.

Torby tworzone są ręcznie i można być pewnym ich niepowtarzalnego, oryginalnego wzoru.  Są dodatkowo wzmacniane na bokach i dnie, co gwarantuje im trwałość. Ponownie użyte, może zostać nawet 90% powierzchni plakatu.

EspaceArt wykorzystuje materiały reklamowe z nieaktualnych plakatów filmowych, teatralnych, promocji produktów, wszelkiego rodzaju wystaw i imprez branżowych.

Na stronie projektu można obejrzeć zdjęcia toreb wykonanych z materiałów promocyjnych takich instytucji jak: Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Muzeum w Gliwicach, Rezerwatu Archeologicznego Grodu Piastowskiego w Gieczu, firma Komptech, Fundacjia WRO Centrum Sztuki Mediów,  CK Lublin

Więcej informacji: www.torbyzplakatow.pl





4





Tekst: Monika Kołacha