Kolejna kampania społeczena wykorzystuje technikę wycinania hiszpańskiego artysty Lorenzo Durána. Ostatnio, w 2011r. Brazylijska agencja Paz Comunicação Estratégica ozdobiła wytworami jego talentu akcję o nazwie „Much more than trees“. Tym razem próbują zachęcić odbiorców kampanii do sadzenia drzew.

Motywy użytych w kreacjach wycinanek są bardziej industrialne – mamy tu samolot i fabrykę, jak również sznur samochodów, który swoim ciągiem układa się w kształt ślimaka. Liście wyglądają na zminzerniałe,  przeżarte chorobą. Każda z reklam opatrzona jest hasłem „Every leaf traps CO2“ i zawiera apel o ofiarowanie drzewa na stronie www.plant-for-the-planet.org

Reklamy powstały na zlecenie międzynarodowej organizacji Plant-for-the-Planet,działającej z ramienia ONZ, a jej autorem projektów jest niemiecki oddział agencji Leagas Delaney. Misją stowarzyszenia jest sadzenie drzew, ponieważ jak wiemy liście mogą neutralizować powodowane przez CO2, skutki zmian klimatycznych.

Więcej informacji: www.naturayarte.blogspot.com













Tekst: Paulina Sobczyk