Reklama pożyteczna
Przeprowadzono niedawno badanie na temat ilości banerów reklamowych różnych form i rozmiarów porozwieszanych w krajach Europy, Polska uplasowała się w czołówce najbardziej zalanych reklamą państw. Czy przechodząc koło ogromnych, wielkoformatowych reklam często rozwieszonych na całych ścianach budynków ktokolwiek z Was zastanawiał się, co z tą płachtą materiału dzieje się potem? Gdy reklama jest już nieaktualna?
Hiszpańskie studio Vaho Trashion (trashion to gra angielskich słów trash, czyli śmieci ze słowem fashion - moda), postanowiło nie pytać, a od razu działać. Zbierają oni nieużywane już płachty po reklamach umieszczanych na ulicach Barcelony i wtórnie je wykorzystują. Do czego można je wykorzystać zapytacie? W tym przypadku do tworzenia całych kolekcji toreb różnych kształtów i rozmiarów. Kolorowe torby produkowane z banerów przez Vaho Trashion to zarówno stare poczciwe listonoszki, jak i saszetki czy też designerskie damskie torebeczki i wiele innych. Firma wytwarza także produkty reklamowe dla firm przy zastosowaniu tych samych banerów.
Każda reklama przerabiana na torbę Vaho Trashion przechodzi przez rygorystyczny proces oczyszczania. Firma współpracuje z fundacjami i organizacjami, które mają swój udział w produkcji toreb oraz oczyszczaniu banerów. Jest wśród nich fundacja zajmująca się integracją społeczną, wspierająca oczyszczanie banerów przy pomocy octu. Vaho organizuje też warsztaty twórcze z użyciem tych samych materiałów dla kobiet odsiadujących wyroki w więzieniach oraz dla osób niepełnosprawnych.
Poza kupieniem wybranej z szerokiej gamy form i rozmiarów torby można też mieć swój wkład w stworzenie swojej torby. Na stronie internetowej Vaho Trashion jest aplikacja, w której można wybrać sobie reklamę, z której ma powstać nasza torba. Następnie wybiera się elementy reklamy, które mają znaleźć się na części frontowej i tylnej torby a także kolorystykę wykończeń torby. Z listy szablonów firmy wybiera się też model torby.
Współpraca firm z fundacjami wspomagającymi osoby niepełnosprawne i potrzebujące pomocy a także działalność na rzecz środowiska stają się ostatnio ważnymi trendami w dziedzinie projektowania i sztuki. Miejmy jednak nadzieję, że nie jest to tylko trend, który z definicji musiałby szybko przeminąć, ale raczej tendencja prowadząca twórców i aktywistów we właściwym kierunku.
www.vaho.ws













Tekst: Agnieszka Furmańczyk
Hiszpańskie studio Vaho Trashion (trashion to gra angielskich słów trash, czyli śmieci ze słowem fashion - moda), postanowiło nie pytać, a od razu działać. Zbierają oni nieużywane już płachty po reklamach umieszczanych na ulicach Barcelony i wtórnie je wykorzystują. Do czego można je wykorzystać zapytacie? W tym przypadku do tworzenia całych kolekcji toreb różnych kształtów i rozmiarów. Kolorowe torby produkowane z banerów przez Vaho Trashion to zarówno stare poczciwe listonoszki, jak i saszetki czy też designerskie damskie torebeczki i wiele innych. Firma wytwarza także produkty reklamowe dla firm przy zastosowaniu tych samych banerów.
Każda reklama przerabiana na torbę Vaho Trashion przechodzi przez rygorystyczny proces oczyszczania. Firma współpracuje z fundacjami i organizacjami, które mają swój udział w produkcji toreb oraz oczyszczaniu banerów. Jest wśród nich fundacja zajmująca się integracją społeczną, wspierająca oczyszczanie banerów przy pomocy octu. Vaho organizuje też warsztaty twórcze z użyciem tych samych materiałów dla kobiet odsiadujących wyroki w więzieniach oraz dla osób niepełnosprawnych.
Poza kupieniem wybranej z szerokiej gamy form i rozmiarów torby można też mieć swój wkład w stworzenie swojej torby. Na stronie internetowej Vaho Trashion jest aplikacja, w której można wybrać sobie reklamę, z której ma powstać nasza torba. Następnie wybiera się elementy reklamy, które mają znaleźć się na części frontowej i tylnej torby a także kolorystykę wykończeń torby. Z listy szablonów firmy wybiera się też model torby.
Współpraca firm z fundacjami wspomagającymi osoby niepełnosprawne i potrzebujące pomocy a także działalność na rzecz środowiska stają się ostatnio ważnymi trendami w dziedzinie projektowania i sztuki. Miejmy jednak nadzieję, że nie jest to tylko trend, który z definicji musiałby szybko przeminąć, ale raczej tendencja prowadząca twórców i aktywistów we właściwym kierunku.
www.vaho.ws













Tekst: Agnieszka Furmańczyk