Branża muzyczna wymaga wszechstronnych kompetencji


Czas czytania 3 minuty

Czy jest prosta recepta na sukces? Co trzeba zrobić, aby wejść na szczyt...? Jakie kompetencje są nam potrzebne, żeby rozwijać swoją karierę, markę, działalność? Czy jest sens przejmowania się negatywnymi opiniami? Czego może nauczyć nas branża muzyczna? Na te i inne pytania odpowiada Przemek Kubajewski – menedżer muzyczny, pomysłodawca Akademii Menedżerów Muzycznych. A jego porady mogą zainspirować twórców każdej innej branży twórczej.

Zapraszamy do lektury piątego już wywiadu z nowego numeru PURPOSE, w którym znajdziecie porady, jak być profesjonalistą żyjącym ze swojej twórczości, której poświęca się 100% swojego czasu, by w zamian czerpać z tego profity i dzięki temu żyć.

Fragment wywiadu „Jak wejść na szczyt...? Czego branża muzyczna może nas nauczyć?":


To co powinien zrobić twórca, który jest na początku swojej drogi? Jakich kompetencji potrzebuje?

To nawet nie jest w tym momencie kompetencja, tylko działanie. Teraz artysta, w kontekście artystycznym, musi być bardzo płodny. Musi dużo i konsekwentnie wydawać, a także jak najwięcej działać m.in. w mediach społecznościowych. Musi wydawać jak najwięcej nowej muzyki lub „odgrzewanej” typu remiksy itd. Musi w jak największym stopniu zadbać o kwestie koncertowe.

To nie jest kwestia kompetencji, tylko świadomości tego, że jeśli działamy konsekwentnie, to przechodzimy te poziomy. Musimy sobie szczerze też powiedzieć, że wchodzenie w branżę muzyczną wiąże się z inwestycją.

Trzeba mieć fundusze. To jest zawsze kwestia subiektywna, ale na to, żeby nagrać utwory, zrobić sesję zdjęciową, wynająć człowieka od promocji trzeba mieć fundusze, czyli trzeba inwestować. Trzeba też inwestować w kwestie czasu i priorytetów. Są to życiowe dylematy, które trzeba rozwiązywać. 


>> CZYTAJ WYWIAD <<

W wywiadzie znajdziecie również odpowiedzi na następujące pytania:

>>  Czego w takim razie menedżer oczekuje od artysty, a czego – artysta, kiedy się staje menedżerem samego siebie i musi posiadać kompetencje menedżerskie?

>>  A odwrotnie – czego oczekuje menedżer od artysty?

>>  Co zrobić, żeby zaistnieć?

>>  Jakie kompetencje będą zatem potrzebne w przyszłości?

>>  Na czym polega profesjonalne zarządzanie karierą?

 

Inspirującej lektury!

 

Jeżeli chcesz podzielić się refleksją, pomysłem, tekstem czy poradą dotyczącą tematu przewodniego „Kompetencje” napisz na adres: redakcja@purpose.com.pl