Dobra komunikacja – jak budować porozumienie i znaleźć to, co wspólne


Czas czytania 3 minuty

Jak budować dobrą komunikację i znajdować wspólne wartości? Odpowiedzi znajdziecie w poradniku przygotowanym przez Agatę Wittchen-Barełkowską. Uznaliśmy, że ten tekst doskonale wprowadza w proces wspólnego działania niezależnie od tego czy tworzycie zespół w firmie, grupę zawodową, lokalną społeczność, rodzinę… Zaczynamy nowy numer pt. "Wspólnota"!

Fragment poradnika

"Dobra komunikacja. Poszukiwanie tego, co wspólne" To właśnie na styku tych perspektyw, w ich, choćby chwilowym, połączeniu wydarza się to, co najważniejsze. Dlatego warto, aby w naszej codziennej komunikacji na stałe zagościły takie jakości jak: otwartość na dzielenie się swoją perspektywą, autentyczna chęć poznania cudzych punktów widzenia i poszukiwanie tego, co wspólne.

>> CZYTAJ PORADNIK << (po zalogowaniu)

W poradniku znajdziesz podpowiedzi, które ułatwią Ci tworzenie wartościowych współprac i relacji:

  • Czy wiesz, że słowo „komunikacja” pierwotnie oznaczało… czynienie wspólnym? Co by się zmieniło w Twoich rozmowach, gdybyś patrzył na nie właśnie z tej perspektywy?
  • Czy zdarzyło Ci się poczuć połączenie z kimś zupełnie obcym – w jednym spojrzeniu, kilku słowach, krótkiej rozmowie? Co sprawia, że takie momenty zostają z nami na długo? 
  • Jak Twoje życiowe doświadczenia wpłynęły na to, w jaki sposób dziś się komunikujesz? Czy wiesz, że możesz je świadomie przekształcać – by mówić i słuchać inaczej?
  • Co by się stało, gdybyśmy w codziennych rozmowach mniej się spierali, a bardziej… ciekawili się sobą nawzajem? Czy różne, czasem przeciwstawne perspektywy mogą stać się źródłem porozumienia?
  • Czy potrafisz być blisko z kimś, z kim się nie zgadzasz? I czy możesz uszanować czyjąś perspektywę, nie rezygnując z własnych wartości?

PRObeing model – Twoje narzędzie (do) działania w równowadze. Partner numeru "Wspólnota"


Jeżeli chcesz podzielić się refleksją, pomysłem, tekstem czy poradą dotyczącą tematu przewodniego „Wspólnota” napisz na adres: redakcja@purpose.com.pl