„A ile to będzie kosztować?” To pytanie pada zawsze, przy okazji tworzenia i sprzedaży produktu bądź usługi. Twórca powinien wiedzieć, ile będzie kosztować to, co chce zaoferować… ale jak wycenić to co się czuje, kreuje, swoje zaangażowanie, wartości, pasję, jak wycenić siebie?

 


Według definicji Słownika Języka Polskiego PWN wycena to „określenie wartości materialnej czegoś”, a cena to „wartość czegoś wyrażona w pieniądzach”. Istnieje wiele teorii dotyczących opracowywania ceny produktu czy usługi. Którą jednak powinni stosować twórcy? Czy w procesie wyceny faktycznie mówimy tylko o materialnym określaniu wartości? A może wartość nie jest wyrażana tylko w pieniądzach?„WYCENA” to często temat tabu, jest bardzo rozległy, trudny, ale bez jego przepracowania, ciężko z sukcesem poruszać się na rynku. W przypadku sektora kreatywnego i kultury to zagadnienie może wydawać się jeszcze bardziej skomplikowane, złożone i niewdzięczne… dlaczego? Ponieważ w grę wchodzą osobiste ambicje, doświadczenia, talenty i aspiracje twórców oraz bardzo konkurencyjny rynek.

 


Zapraszamy Was do najtrudniejszej tematycznie podróży, jakiej podjęliśmy się w PURPOSE. Liczymy na to, że nie rozbijemy się o symboliczną „górę lodową”, płynąc pomiędzy tematami, teoriami czy praktycznymi rozwiązaniami proponowanymi przez nas i gości, których zaprosiliśmy do współpracy przy tworzeniu PURPOSE.

Ten numer to również nowa, będąca dla nas wyznaniem, formuła PURPOSE. Każdego 10, 20 i 30 dnia miesiąca, będziemy publikować nowy artykuł w numerze. Wszystko po to, abyśmy mogli na bieżąco reagować na Wasze potrzeby, prośby, pytania i propozycje dotyczące bieżącego tematu. Cały proces zakończymy 30 kwietnia 2024 r., publikacją drukowanej, w high-endowej wersji numeru, którą wycenimy i udostępnimy do sprzedaży.

Zapraszamy do lektury.


Maja Ruszkowska-Mazerant & Maciej Mazerant

Ilustracja na okładce: Tomasz Kaczkowski

Numer i artykuły dostępne będą bezpłatnie po zarejestrowaniu.

Rejestracja TUTAJ