Warsztaty
Szlak Zabytków Techniki – od założeń do komercjalizacji
Proces tworzenia i wdrażania produktów turystycznych, szczególnie tych sieciowych, to działanie czasochłonne, wymagające konsekwencji i kontroli już zakończonych etapów. Tylko to sprawi, że osiągnięty cel spełni oczekiwania zarówno twórców produktu, jak i jego odbiorców – turystów. Właśnie w taki sposób staraliśmy się postępować, realizując projekt Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.
Szlak Zabytków Techniki to unikalny w skali kraju sieciowy produkt turystyki industrialnej, wykreowany od postaw przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Śląską Organizację Turystyczną. Od początku miał być on oparty na współpracy wielu podmiotów, co z jednej strony stanowiło o jego sile i różnorodności, z drugiej jednak stwarzało wiele barier rozwojowych. Z tego powodu tak ważne było stworzenie strategii marketingowej i konsekwentne realizowanie jej zapisów. Tak też się stało w województwie śląskim.Mapka Szlaku Zabytków Techniki. Fot. z archiwum Śląskiej Organizacji Turystycznej
Maszt radiostacji w Gliwicach. Fot. z archiwum Śląskiej Organizacji Turystycznej
Po 5 latach funkcjonowania Szlak Zabytków Techniki jest już znaną i cenioną marką turystyczną, jednak jego administratorzy w żadnym wypadku nie spoczywają na laurach. Niezbędne w kolejnym etapie działań wskazówki dla poszczególnych obiektów zawarto w opracowanych po kolejnych audytach Indywidualnych Planach Rozwoju oraz opracowanych przy udziale przedstawicieli samych obiektów Standardach Obsługi Klienta. Proces doskonalenia produktu trwa cały czas.
Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego "Guido". Fot. z archiwum Śląskiej Organizacji Turystycznej
Agnieszka Sikorska – dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, absolwentka studiów prawniczych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Z turystyką związana zawodowo od 2001 r., kiedy to rozpoczęła zawodową działalność w branży hotelarskiej. Współpracowała także z Akademią Wychowania Fizycznego w Katowicach jako wykładowca hotelarstwa. Od 2005 r. kieruje pracami biura Śląskiej Organizacji Turystycznej. Inicjatorka i pomysłodawczyni Regionalnego Systemu Informacji Turystycznej w województwie śląskim („know how” wykorzystywane obecnie przez 5 innych województw i Polską Organizację Turystyczną). Obecnie kierownik projektu Śląski System Informacji Turystycznej dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. We współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego współtworzy, rozwija i promuje markowy produkt – Szlak Zabytków Techniki. Inicjatorka nowego kulinarnego produktu turystycznego – Śląskie Smaki.
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.
Zaloguj się
jeżeli już posiadasz konto.
Zobacz numery archiwalne
nr 69 Październik 2011
temat numeru:
Kulturystyka
< spis treści
Artykuł
Od redakcji
Kariera w kulturze
Dziedzictwo i turystyka - z Nitinem Sinhą, konserwatorem zabytków i managerem w Heritage Conservation Initiative Consultants rozmawiała Agnieszka Furmańczyk
Przemysły kultury
Muzeum bez gmachu - Wywiad z Damianem Czerniewiczem, redaktorem naczelnym serwisu MyVimu.com - Piotr Komorowski
Młoda kultura
Z natury jestem typem podróżnika - rozmowa z Sergio Lopezem Figueroą, założycielem i dyrektorem Big Bang Lab - Magda Figzał
Warsztaty
Szlak Zabytków Techniki – od założeń do komercjalizacji - Agnieszka Sikorska