O Purpose
Magazyn PURPOSE powstał w 2004 roku, aby dostarczyć narzędzi, rozwiązań, wiedzy, dobrych przykładów, ułatwiających tworzenie i rozwój własnej działalności kreatywnej oraz funkcjonowanie na rynku.
Nasze czasopismo skierowane jest do freelancerów, samozatrudnionych, mikro i małych przedsiębiorców, przedstawicieli stowarzyszeń i fundacji z branż kreatywnych.
O czym: Jesteśmy „mentorem” i „doradcą zawodowym” w procesie przedsiębiorczości opartej na talencie, kreatywności. Opisujemy historie twórców, przedsiębiorców i freelancerów, dla których kreatywność, kultura i przedsiębiorczość to fundamenty wolności zawodowej i osobistej. Jesteśmy partnerem w procesie budowania, rozwoju marki osobistej twórcy, marki projektu kulturalnego czy firmy kreatywnej, pomagamy odkryć tzw. brand purpose, czyli wyższy cel marki.
Dla kogo: Jeżeli jesteś artystą, twórcą, freelancerem, osobą samozatrudnioną, mikro przedsiębiorcą i szukasz inspiracji, narzędzi, wiedzy, które pomogą Ci w działaniu, zrównoważonym rozwoju i zarabianiu na tym... to PURPOSE jest właśnie dla Ciebie.
Jak: Wierzymy, że długoterminowe zaangażowanie, które ma na celu przekazywanie wiedzy, doświadczenia i umiejętności oraz pozytywny przekaz są najlepszą formą motywacji do pracy, a działanie w zgodzie ze sobą daje najwięcej satysfakcji, radości i prawdziwą wolność.
Magazyn PURPOSE to autorski projekt, w którym podejmujemy nurtujące nas tematy i zagadnienia. Zapraszamy ekspertów, specjalistów, praktyków, twórców, przedsiębiorców tworząc interdyscyplinarną dyskusję, której efektem jest nowa, inna, pogłębiona, inspirująca perspektywa. Naszymi pytaniami, sposobem na oglądanie i odczytywanie rzeczywistości skłaniamy do refleksji oraz wielowątkowego spojrzenia na podejmowany „problem”.
Wierzymy, że czytelnikiem PURPOSE może się stać każdy, kto chce poszerzać swoją wiedzę na tematy związane z prowadzeniem aktywności zawodowej opierającej się na kulturze i kreatywności. Sami – wtedy jako absolwenci Akademii Sztuk Pięknych – poszukiwaliśmy informacji i inspiracji, a także wskazówek, jak być przedsiębiorczym twórcą w sektorze kreatywnym. Przez lata przybliżaliśmy tematykę sektora kreatywnego, odwołując się do konkretnych przykładów – ciekawych inicjatyw i stojących za nimi ludzi.
Maja Ruszkowska-Mazerant & Maciej Mazerant
Przez ostatnie dwadzieścia pięć lat braliśmy czynny udział w promocji kultury i przemysłów kreatywnych w Polsce, przede wszystkim w naszym rodzinnym mieście Łodzi. W 2000 roku, kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował, stworzyliśmy pierwszą w kraju internetową galerię Student Gallery, promującą prace studentów ASP z całej Polski. Rok później, we współpracy z ówczesnym polskim Wydziałem Ekonomiczno-Handlowym w Kanadzie, zrealizowaliśmy wystawę studentów z Polski w Montrealu. A w 2004 roku nasz projekt zamienił się w portal i magazyn PURPOSE.
W tym czasie współtworzyliśmy powstawanie idei Łodzi miasta kreatywnego. W latach 2012–2015 wydaliśmy 61 numerów Newslettera Przemysłów Kreatywnych. W 2013 roku stworzyliśmy merytoryczne studium funkcjonalności dla ART_INkubatora w Łodzi (a także logotyp) – przestrzeni dla twórców sektora kreatywnego. Na potrzeby nowej instytucji opracowaliśmy największą bazę wiedzy na temat przemysłów kreatywnych w Polsce. Z kolei dla miasta Łódź przygotowaliśmy publikacje i filmy promujące twórczość przedstawicieli sektora kreatywnego w Łodzi. W 2014 roku stworzyliśmy i wydaliśmy 4 numery ogólnopolskiej gazety „Ładnie Naprawię – życie, przedmioty, środowisko”. Gazety – dystrybuowanej w klubokawiarniach w całej Polsce – przybliżającej tematykę odpowiedzialnego projektowania i wpływu projektantów na ochronę środowiska. Od 2014 roku w samym centrum Łodzi, przy ulicy Piotrkowskiej, w wyremontowanych przez nas pustostanach, prowadzimy Work Place 59 [LINK]. Miejsce współpracy i współdziałania ludzi twórczych. W latach 2018–2022 poświęciliśmy czas na badania rynku, obserwacje trendów i samodoskonalenie.
Dzisiaj, w 2023 roku – blisko 20 lat od powstania PURPOSE – wiemy, że „im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania i wciąż tego przybywa” (F. Scott Fitzgerald). Świat, w którym żyjemy, zmienia się dynamicznie, ale pytania o to, jak działać w sektorze kultury i kreatywnym, nadal są te same. Pytania te zadają sobie nie tylko młodzi twórcy dopiero zaczynający swoją drogę zawodową, ale i ci działający na rynku od lat.
Przy okazji chcemy podziękować za zaufanie naszym zarejestrowanym czytelnikom – jest ich obecnie prawie 10 tysięcy. A wszystkich nowych czytelników zachęcamy do prenumeraty naszego NEWSLETTERA [LINK].
Od 2023 roku magazyn PURPOSE zmienił swoją formułę na bardziej poradnikową. Chcemy przekazywać Wam praktyczną wiedzę na temat budowania marki i skutecznego działania w sektorze kreatywnym bez względu na to, w jakiej branży pracujecie. Łączy nas jedno – chcemy tworzyć najwyższej jakości i zrównoważone produkty oraz usługi. Wiemy, że potrzebujecie narzędzi i wsparcia, żeby robić to jak najlepiej. Dzięki współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin oraz praktykami, którzy chcą się dzielić swoją wiedzą, możecie rozwijać swoją działalność, a także motywować się do pracy, obserwując i słuchając innych.
Przez ostatnie lata wydaliśmy 84 numery tematyczne PURPOSE. Wszystkie dostępne są bezpłatnie w Archiwum PURPOSE [LINK]. Każdy numer dostępny jest w wersji elektronicznej. Od 2023 roku numery tematyczne będą się ukazywać w cyklach półrocznych [LINK REJESTRACJA]. W każdy poniedziałek publikujemy WYWIAD TYGODNIA [LINK], w którym nasi rozmówcy dzielą się swoim doświadczeniem życiowym i zawodowym. W dziale CZYTAJ [LINK] publikujemy treści związane z działalnością w kulturze i sektorze kreatywnym – tutaj możecie poznać nowe trendy, inspiracje i znaleźć wskazówki do działania.
Wierzymy, że PURPOSE to również platforma do łączenia ludzi. Mamy nadzieję, że znajdziecie tu osoby do współpracy i współdziałania. Nie bójcie się wiedzieć więcej, bądźcie otwarci na nowe doświadczenia i pełni nadziei na lepsze jutro. W końcu to Wy tworzycie świat.
PURPOSE. A jaki jest Twój cel?
Jeżeli chcesz podzielić się z nami ciekawym pomysłem, napisz do nas już dziś na adres: redakcja[a]purpose.com.pl
REDAKCJA PURPOSE
Maciej Mazerant – wydawca
Maja Ruszkowska-Mazerant – redaktor naczelna, art director
Artur Zaguła – współpraca merytoryczna
Tomasz Kaczkowski – ilustrator
- Dokładamy wszelkich starań, aby publikowane treści nie były materiałami tworzonymi przez AI.
- Na stronie PURPOSE nie publikujemy reklam profilowanych na konkretnego użytkownika. Wszelkie materiały reklamowe publikowane na stronie PURPOSE są wynikiem współpracy redakcji z konkretnym partnerem reklamowym/promocyjnym.
Sektor kreatywny, przemysły kreatywne tworzą podmioty (freelancerzy, firmy, organizacje) prowadzące działalność gospodarczą związaną z kulturą i technologią, które łączą działalność artystyczną z przedsiębiorczością rozumianą jako proces wykorzystania nowatorskiego pomysłu w celu generowania korzyści na rynku.
Branże kreatywne:
reklama, film i wideo, radio i telewizja, gry komputerowe i wideo, oprogramowanie (IT), muzyka, sztuki performatywne, architektura, rynek wydawniczy, rynek sztuki i antyków, rzemiosło, projektowanie mody, wzornictwo.
Więcej na temat sektora kreatywnego, przemysłów kreatywnych, branż kreatywnych znajdziesz w numerze Kreatywni Samozatrudnieni [LINK].