POLECANE ARTYKUŁY
Czytaj
Showroom, czyli Twój sklep na weekend!
Zwiększenie sprzedaży, czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.
• 7 minut czytania
Czytaj
Co to takiego User Experience (UX) i Customer Experience (CX)?
Rynek oczekuje, że twórca będzie przygotowany do świadczenia swojej usługi w sposób kompleksowy. Będzie potrafił stworzyć projekt o wysokiej wartości artystycznej, odpowiednio opakowany, uwzględniający aspekt środowiskowy, dostępny, odpowiadający na potrzeby klientów, dobrze wyceniony. Projekt idealny! Jakie zatem umiejętności powinien nabywać twórca, aby skutecznie poruszać po rynku pracy, prowadzić swój kreatywny biznes… na to oraz inne pytania odpowiada, Marek Nobel UX Designer związany ze...
• 16 minut czytania
Czytaj
Kto dziś kupuje sztukę?
Kto dziś kupuje sztukę? Kto kupuje obrazy, rzeźby, fotografię artystyczną czy inne dzieła sztuki? Kim jest ów klient? Kolekcjonerem, inwestorem, pasjonatem? Pytania te od dawna zadają sobie pokolenia artystów. Artyści tworzą a odbiorcy, no właśnie kim są odbiorcy? Pytania te zadałam Kamie Wróbel, kuratorce, krytyczce, historyczce sztuki, a także prezesce fundacji OP ENHEIM we Wrocławiu.
• 15 minut czytania
Czytaj
Jak ludzie teatru mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?
Czy twórcy pracujący w teatrze mogą pomóc w rozwoju biznesu? Jak doświadczenie ludzi kultury może przyczynić się do lepszej pracy projektowej w przedsiębiorstwach? Na czym może polegać współpraca kultury i biznesu? W „świecie, w którym kompetencjami przyszłości mają być kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i kooperacja, ludzie kultury okazują się hubami wiedzy”. Na pytania odpowiada dr Tomek Ciesielski – trener, badacz strategii twórczych i choreograf.
• 13 minut czytania
Czytaj
Zaangażowana firma to dobra marka
Działalność charytatywna realizowana jest przez różne podmioty na rzecz bardzo różnych potrzeb. W Polsce działa ponad 9 tysięcy organizacji pożytku publicznego. Dla firm angażujących się w działalność charytatywną jest to ważny element budowy marki, ale również kluczowy aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak taka współpraca wygląda na przykładzie Fundacji Ronalda McDonalda? I jak w tym procesie uczestniczą twórcy i artyści? Rozmawiamy z Katarzyną...
• 16 minut czytania
Czytaj
Jak zacząć pracę w branży filmowej?
Coraz częściej pojawia się refleksja nad udziałem sztucznej inteligencji w procesie tworzenia sztuki w tym produkcji audiowizualnej. Czy AI zrobi za nas filmy? To ważne pytanie w dwóch kontekstach… pierwszym jest wycena pracy twórcy, drugim dobrostan twórcy, budowany na poczuciu spełnienia, bycia potrzebnym, odpowiednio wynagradzanym… O wyzwaniach w branży audiowizualnej rozmawiamy z prof. Sławomirem Idziakiem, twórcą Film Spring Open oraz Jackiem Nagłowskim, badaczem i twórcą...
• 27 minut czytania
Czytaj
Turkusowe organizacje w kulturze i sektorze kreatywnym
Poszukiwanie własnej drogi życiowej i zawodowej to dla ludzi sektora kreatywnego wyzwanie. W natłoku pomysłów, możliwości wynikających z posiadanych umiejętności i talentów, twórcy gubią się, nie mogąc osiągnąć harmonii i pełni potencjału. O zaletach „turkusowego” zarządzania, które może wspomagać funkcjonowanie twórcy, artysty freelancera czy przedsiębiorcy, opowiada Marcin Dębski – lider Turkusowych Transformacji.
• 10 minut czytania
Czytaj
Wyznaczyć cel i wybrać drogę
Czujesz, że coraz trudniej Ci rozwiązywać problemy i reagować na potrzeby ludzi… klientów, współpracowników, rodziny. Próbowałeś/aś zmobilizować się do zmiany czytając poradniki, słuchając motywacyjnych podcastów… poświęciłeś/aś na to mnóstwo czasu i energii. Jak w wyznaczeniu celu oraz wskazaniu drogi może pomóc Ci test Design Mindset Detector™ opowiada Maciej Mazerant – wydawca PURPOSE w rozmowie z Magdą Kochanowską z Design Provision.
• 8 minut czytania
Czytaj
Jak radzić sobie z trudnymi emocjami w pracy i życiu?
Po co nam wiedza o samej_ym sobie? Czy ważne jest, aby umieć nazwa emocje jakie odczuwamy? I... zarządzać nimi? Czy zadbanie o własne emocje to profilaktyka zdrowotna? Badania wykazują, że osoby pracujące w sektorze kreatywnym są bardziej narażone na wypalenie zawodowe niż w innych branżach. O tym, jak ważne są emocje w naszym życiu zawodowym i prywatnym, rozmawiamy z Remigiuszem Nestorem Kowalskim, autorem książki „Kreator spokoju”.
• 13 minut czytania
Czytaj
Jak zostać ilustratorem książek – rozmowa z Joanną Concejo
Jak zostać ilustratorem książek i czy to dobra praca w kulturze… szczególnie dla niepokornych, mających swoje zdanie i wizję twórców, którzy tak jak Joanna Concejo – ilustratorka, której prace można oglądać w Gdańskiej Galerii Miejskiej – nie chcą stanowić „przedłużenia autora” a wolą wnosić swoją wizję do dzieła, jakim staje się książka. W wywiadzie z artystką przeczytacie również o tym czy ten zawód daje satysfakcję, czy konfrontacja z ludźmi podczas...
• 18 minut czytania
Czytaj
PoRUSZający temat
Jak zarobić na sztuce, która „porusza”? Czy artysta powinien angażować się w otaczającą go rzeczywistość? Prowadzić dialog z odbiorcą? Nakłaniać go do zastanowienia się nad własnym życiem, wyborami których dokonuje, czy wpływać na jego poglądy? Czy sztuka powinna być zaangażowana politycznie, społecznie, gospodarczo? O sztuce refleksyjnej rozmawiam z twórcami Galerii RUSZ – Joanną Górską i Rafałem Góralskim
• 16 minut czytania
Czytaj
Odpowiedzialna moda – porady ekspertki Katarzyny Zajączkowskiej
Jeżeli szukasz pomysłu na własną markę odzieżową, planujesz rozpocząć działalność w branży mody, to ten wywiad, może być początkiem Twojej świadomej drogi do sukcesu. Mniej znaczy więcej? Zdecydowanie tak. Ekologia może stać się Twoją przewagą w modzie!
• 13 minut czytania