Maciej Mazerant, wydawca Purpose

Muzyka to temat rzeka, któremu poświęconych jest wiele serwisów internetowych, wydawnictw, programów radiowych i telewizyjnych. Magazyn „Purpose” na pierwszy rzut oka nie kojarzy się z tym tematem, chociaż to już nasz trzeci numer związany z muzyką i od początku naszej działalności opublikowaliśmy setki muzycznych aktualności. Muzyka bowiem jest produktem obecnym niemal na każdym kroku, w samochodzie, pracy, domu, w sklepie. Jednocześnie na pewno nikt nie ma wątpliwości, że branża muzyczna to jedna z najbardziej „przedsiębiorczych” branż sektora kreatywnego.

Czy muzyka jest jednak produktem dochodowym dla jej twórców? I może obecnie nie powinniśmy jej nazywać produktem, a narzędziem marketingowym wspierającym sprzedaż, bo nie jest już chyba narzędziem edukacji, w tym edukacji kulturalnej?

W związku z tematyką najnowszy numer „Purpose” wzbogacony został o specjalnie przygotowane materiały wideo. Niektóre z nich są dopełnieniem treści prezentowanych w magazynie, natomiast wywiad z Lechem Dzierżanowskim – dyrektorem Filharmonii Łódzkiej – przeprowadziliśmy tylko w takiej formie.

Ponadto w aktualnym numerze magazynu – w „Analizie” Artur Zaguła pokazuje, jak zmieniała się rola muzyki w życiu ludzi na przestrzeni wieków. „Felieton” – pełen trafnych spostrzeżeń dotyczących kondycji polskiego teledysku – przygotował dla nas Marcin Nowicki, dziennikarz muzyczny krytycznie spoglądający na skomercjalizowaną muzyczną rzeczywistość. Z kolei artyzmu w muzyce broni na łamach działu „Na marginesie” twórca inicjatywy Koryfeusz Muzyki Polskiej – Andrzej Kosowski, dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca.

Zachęcamy też to przeczytania wywiadu z Brianem Allenem – doświadczonym producentem muzycznym, który odsłonił nam kulisy polskiego showbiznesu, w tym projektu „Poland… Why Not?”. Z rozmowy z nim dowiedzieliśmy się, że talent, charakterystyczny głos, odpowiedni wygląd, kreatywność i pomysł na własną drogę kariery to pakiet, który powinien posiadać każdy artysta chcący odnieść sukces na międzynarodowym rynku muzycznym.

Jak blisko siebie funkcjonują muzyka, sztuka, reklama i kreacja, dowiecie się z wywiadu przygotowanego przez Marcina Niewęgłowskiego – autora bloga http://creativeindustries.co – z Jurkiem Przeździeckim, dyrektorem kreatywnym agencji reklamowej, absolwentem Akademii Sztuk Pięknych, producentem elektronicznej muzyki tanecznej.

Nie mogło też w numerze „Purpose” o tematyce muzycznej zabraknąć porad praktycznych. Od Piotra Szambelana – gitarzysty zespołu Superseries – dowiecie się, jak kupić dobre „wiosło”, czyli jaką dobrać gitarę do indywidualnych potrzeb, nie rujnując przy tym własnego budżetu. A na zakończenie lektury – w rozmowie Olgi Żukowicz z producentem muzycznym Andrzejem Karpem – poznacie definicję tego zawodu autorstwa Michała Urbaniaka oraz rolę, jaką w kształtowaniu jakości polskiego rynku muzycznego odgrywa projekt Soundedit – jedyny w Polsce festiwal producentów muzycznych.

Życzymy miłej lektury oraz jak na temat numeru przystało – dobrego odbioru.

Okładka: Kev Fox, FILM
Zdjęcie: Paweł Justyna