Kariera w kulturze
Nie tylko bajkowo...
Artur Pacuła, CEO
The Walt Disney Company Central & Eastern Europe
Tak, oczywiście. Przede wszystkim nasze kanały Disney Channel, Disney XD oraz Playhouse Disney mają specjalną świąteczną ramówkę, która każdego roku obfituje w odcinki specjalne najlepszych seriali oraz uwielbiane przez wszystkich filmy animowane wytwórni Disney/Pixar oraz Walt Disney Pictures. W tym roku pokażemy na naszych kanałach między innymi „Toy Story 2”, „Pocahontas” czy „Dawno temu w trawie”. Dodatkowo, 15 grudnia w Warszawie, odbędzie się koncert świąteczny „Magiczna muzyka”, podczas którego wystąpią Katarzyna Popowska i Łukasz Zagrobelny. Akompaniować im będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zabrzańskiej. W Święta nie zabraknie również Disneya w telewizji publicznej, która będzie emitować nasze filmy, takie jak „Śnięty Mikołaj 3” czy „Świąteczne Psiaki”. Szczególnie gorąco polecam film „Najlepsze z najlepszych – Święta z Disneyem”, który będzie można zobaczyć w TVP1 w wigilijny wieczór o 18.15.
Czy Walt Disney Company przygotowuje nowe filmy, produkty i wydarzenia bożonarodzeniowe każdego roku?
Nie, nie robimy tego każdego roku, ale mamy filmy dotyczące Świąt, jak np. „Śnięty Mikołaj”, którego trzecią część będzie można zobaczyć 25 grudnia w TVP1. W zeszłym roku tuż przed Bożym Narodzeniem do kin weszła nasza produkcja „Opowieść Wigilijna”. Poza tym powstają również odcinki specjalne naszych seriali, jak na przykład „Very Perry Christmas” z bohaterami serialu animowanego Disney XD i Disney Channel „Fineasz i Ferb”. W tym roku specjalnie na Święta w sprzedaży pojawiło się DVD z filmem „Przyjaciel Świętego Mikołaja”.
Disney's A Christmas Carol (Opowieść wigilijna), 2009, © Walt Disney Pictures/Imagemovers Digital, LLC
Boże Narodzenie jest chyba najbardziej celebrowanym świętem na świecie. Czy Walt Disney Company przygotowuje produkty tematyczne na okoliczność innych świąt?
Na Walentynki przygotowaliśmy specjalny odcinek pierwszej polskiej produkcji Disney Channel „Do dzwonka”. Poza tym, w okresie karnawału wraz z przedszkolami w całej Polsce organizujemy „Wielkie Bale Księżniczek”, które cieszą się ogromną popularnością. W tym roku będziemy taki bal organizować już po raz trzeci. Dodatkowo, nasi licencjobiorcy otrzymują materiały stylistyczne z naszymi bohaterami w świątecznych odsłonach. Mam tutaj na myśli zarówno Boże Narodzenie, jak i Wielkanoc czy choćby Halloween. Nie zapominamy również o innych świętach i na przykład z okazji Dnia Matki na kanale Playhouse Disney, adresowanym do najmłodszych widzów, ramówka tego dnia poświęcona jest właśnie temu świętu.
Kupowanie prezentów w okresie przedświątecznym ma duży wpływ na wyniki rynkowe. Czy sprzedaż produktów Walt Disney rośnie w tym czasie?
Ogólnie na całym świecie w czwartym kwartale każdego roku sprzedaż produktów rośnie. W tym również produktów Disneya. Może nawet bardziej niż innych.
Walt Disney kojarzy się z dzieciństwem. Czy jednak oferta The Walt Disney Company skierowana jest wyłącznie do dzieci?
Oferta The Walt Disney Company skierowana jest do wszystkich. Oprócz kanałów Disneya, które są dla dzieci i ich rodzin, do naszego portfolio wchodzą produkcje studiów Disney/Pixar (np. „Odlot” czy „Auta”), Walt Disney Pictures (np. „Zaplątani” czy „Alicja w Krainie Czarów” Tima Burtona) Są również filmy skierowane do bardziej dorosłej widowni. W Sylwestra do kin wchodzi oczekiwany przez wszystkich film „Tron: Dziedzictwo”, a w przyszłym roku będziemy mieli okazję zaprosić naszych widzów do kin na czwartą część „Piratów z Karaibów”, noszącą tytuł „Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach”, oraz drugą część fenomenalnej animacji „Auta”.
Wiele osób zapomina o tym, że również produkcje serialowe, takie jak „Lost - Zagubieni”, „Gotowe na wszystko”, „Grey’s Anatomy – Chirurdzy” czy „Castle” produkowane są przez należące do The Walt Disney Company studio ABC. Mamy bogatą ofertę, która skierowana jest do całych rodzin.
Pirates of the Caribbean (Piraci z Karaibów), © Disney/ Jerry Bruckheimer Photography
Tangled (Zaplątani), © Disney. All rights reserved, Photography Credit: Eric Charbonneau, Patrick Ecclesine, Jon Endow
Grey's Anatomy (Chirurdzy), Sezon 6., © ABC Studios
Z Arturem Pacułą CEO, The Walt Disney Company Central & Eastern Europe rozmawiała Agnieszka Furmańczyk
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.
Zaloguj się
jeżeli już posiadasz konto.
Zobacz numery archiwalne
nr 61 Grudzień 2010
temat numeru:
Dzyń, dzyń, dzyń
< spis treści
Artykuł
Od Redakcji
Prezentacja
Kiermaszowe prezenty
Kariera w kulturze
Nie tylko bajkowo... - rozmowa z Arturem Pacułą, CEO The Walt Disney Company Central & Eastern Europe - Agnieszka Furmańczyk
Przemysły kultury
Od pomysłu do wigilijnego stołu - Łukasz Furmańczyk
Na marginesie
Świąteczny kiermasz i Pierniki