Grudzień ma to do siebie, że większość z nas robi albo podsumowanie mijającego roku, albo już zaczyna planować rok przyszły. W styczniu 2005 roku pisaliśmy, że w nowym roku wszystko będzie inne, zastanawiając się nad tym czy lepsze. Dla Łodzi priorytetowym okazał się temat ratowania budynków pofabrycznych poprzez przenoszenie do nich działań z obszaru kultury i sztuki.

Grudzień ma to do siebie, że większość z nas robi albo podsumowanie mijającego roku, albo już zaczyna planować rok przyszły. W styczniu 2005 roku pisaliśmy, że w nowym roku wszystko będzie inne, zastanawiając się nad tym czy lepsze. Dla Łodzi priorytetowym okazał się temat ratowania budynków pofabrycznych poprzez przenoszenie do nich działań z obszaru kultury i sztuki.

Znamy jedno miejsce w Łodzi w którym w mijającym roku podjęto taką próbę. Tymienieckiego 3, tam właśnie mieści się siedziba Stowarzyszenia Międzynarodowe Muzeum Artystów. W mijającym roku odbyła się tam co prawda jedna znaczna impreza artystyczna - Międzynarodowy Festiwal Fotografii organizowana przez Fundację Edukacji Wizualnej ale instytucje działające na tym terenie już przygotowują się do dalszych działań powołując centrum sztuki Lodz Art Center które w 2006 roku ma stać się kulturalnym centrum Łodzi a może i Polski. Zamierzenia i plany są ambitne, my trzymamy za ich realizację kciuki.

W mijającym roku nasze działania skoncentrowały się przede wszystkim na tworzeniu Magazynu Purpose który w ostatnim roku dynamicznie się rozwijał. Prezentowaliśmy i wspieraliśmy wiele ciekawych przedsięwzięć, projektów realizowanych przez artystów i ludzi kultury z Łodzi oraz innych miast. Rok 2005 był dla nas bardzo pracowity, otrzymaliśmy dotację z Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej i w ramach programu Media 2005 zrealizowaliśmy projekt „Kulturalnie do celu”. Efekty jego realizacji mogliście śledzić na łamach Purpose przez dwa miesiące. Z raportem cały czas można się zapoznać w dziale „Na Marginesie” w numerze 9. Dzięki powstałemu i przekazanemu Wydziałowi Promocji Miasta Łodzi raportowi, osoby odpowiedzialne za promocję Łodzi zaczynają mówić o niej jako o mieście wielkich możliwości kulturalnych. W październiku obchodziliśmy pierwszą rocznicę i już definitywnie zmieniliśmy nazwę na Purpose – Magazyn Przedsiębiorczości w Kulturze. Objęliśmy patronatem medialnym ponad 10 przedsięwzięć kulturalnych. Zorganizowaliśmy konkurs „Kolorowa Godzinka” dla wszystkich zainteresowanych edukacją dzieci poprzez sztukę, nasi laureaci prezentowali się na I Ogólnopolskich Targach Edukacji Niepublicznej w Warszawie. Aby jeszcze lepiej i skuteczniej realizować misję magazynu powołujemy na przełomie 2005/2006 roku Fundację Przedsiębiorczości w Kulturze, która będzie pomagała wszystkim tym, którzy chcą być przedsiębiorczy w kulturze i sztuce.

Dzięki ożywionej korespondencji z czytelnikami oraz rosnącej ich liczbie wiemy, że Purpose jest potrzebny. Wiemy od czytelników że promocja w magazynie przekłada się na większe zainteresowanie osobami i wydarzeniami prezentowanymi na naszych stronach. Dzięki nam Agnieszka Pawlicka, projektantka biżuterii nawiązała kontakt z portalem promującym sztukę użytkową, Sklep interentowy DecoBazaar będzie miał swoją promocję w telewizji Canal +, Pracownia Kalimba ufundowała nagrody w projekcie realizowanym przez jeden z łódzkich domów kultury i wiele innych. Piszecie do nas że dzięki Purpose potraficie swoją pasję przekształcić w miejsce realizacji zawodowej. Piszecie również że cichlibyście poznać przedsiębiorczych artystów z zagranicy. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom już w styczniu zaprezentujemy sylwetki osób przedsiębiorczych w kulturze mieszkających, tworzących i pracujących w Europie.

Podsumowując temat dla nas ten rok był bardzo dobry, czy równie dobry był dla Was? Bardzo chętnie poznamy również Wasze opinie oraz podsumowanie mijającego roku. Piszcie na adres redakcja@purpose.com.pl