Wywiad
Żelazo i sztuka
ArteFe to firma z przesłaniem. Za cel stawia sobie tworzenie produktów, które oprócz swojej użytecznści będą posiadać również dużą estetykę nawiązującą do polskiej tradycji gościnności. Chcąc promować również młodych projektantów zorganizowała konkurs "Zaprojektuj dla Nas to Coś" - finalistów można zobaczyć w dziale "Prezentacja".
Proszę powiedzieć, czym jest ArteFe i dlaczego taka nazwa, od kiedy działacie?
Nazwa firmy ARTEFE to połączenie słów "arte" - sztuki i "fe" (od łacińskiego słowa ferrum) żelaza. Logo ARTEFE, którym sygnujemy nasze wyroby, nawiązuje do średniowiecznego symbolu oznaczania żelaza. Jednym z powodów, dla których powstała firma ARTEFE była chęć wprowadzenia na rynek produktów użytkowych charakteryzujących się dużą estetyką i nawiązujących do polskiej tradycji gościnności. Dlatego też do produkcji wyrobów wykorzystujemy oprócz wysokogatunkowej stali nierdzewnej, surowce kojarzące się z Polską, Krakowem i jego okolicami.
Kto tworzy ArteFe? Jak wygląda praca w galerii?
Artefe tworzą ludzie. Są oni istotnym składnikiem rozwoju tej firmy. Są to zarówno projektanci jak i osoby z działu sprzedaży, marketingu, pracownicy galerii artefe. Wszyscy wkładają ogrom pracy, energii i zaangażowania w rozwój tej firmy.
Skąd pomysł na konkurs "Sztuka Stołu"?
W związku z rosnąca konkurencja na rynku i ciągła potrzebą wprowadzania nowych produktów zdecydowaliśmy się ogłosić konkurs na produkty związane ze środowiskiem stołu. konkurs został skierowany do studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych. Chcieliśmy wykorzystać potencjał młodych projektantów, ich pomysły.
Czy są Państwo zadowoleni z poziomu przesłanych prac konkursowych?
Tak jak najbardziej.
Czy nawiązali Państwo współpracę z kimś kto brał udział w konkursie?
Obecnie pracujemy nad wdrożeniem kieliszków wg projektu Katarzyny Janczewskiej oraz zestawu przyprawowego pani Elżbiety Szczeciny.
Czy ten konkurs był dla Państwa dobrą promocją?
Nie postrzegamy tego konkursu jako promocja firmy artefe, wręcz przeciwnie, miała to być promocja finalistów tego konkursu. Ich nazwiska zostały umieszczone na stronie internetowej artefe, a w przyszłości ich nazwiska będą pojawiać się w katalogu firmowym razem ze zdjęciami produktu.
Czy jest sens robienia tego typu konkursów i czego mogą spodziewać się po udziale w nich młodzi projektanci?
Oczywiście że jest sens. Sądzę, że jest to przede wszystkim szansa dla młodych zdolnych i kreatywnych projektantów, którzy chcą zaistnieć na rynku.
Proszę na koniec powiedzieć, czym ArteFe różnie się od innych galerii?
Artefe posiada przede wszystkim unikalne i oryginalne wzornictwo, które zdobywa uznanie w wielu krajach.
Artefe sp zo.o.
Zygmuntowska 12/2
31-314 Kraków
tel. 012 429 12 02
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.
Zaloguj się
jeżeli już posiadasz konto.
Zobacz numery archiwalne
nr 15 Grudzień 2005
temat numeru:
SZTUKA STOŁU
< spis treści
Artykuł
Podsumowanie
Wywiad
Żelazo i sztuka - rozmowa z ArteFe
Prezentacja
"Sztuka stołu"
Kariera w kulturze
Widzieć to czego nie ma - rozmowa z Dagmara Kopalą
Przemysły kultury
Święta, święta, święta - Maciej Mazerant