Kariera w kulturze
Miejsce spotkań Wschodu i Zachodu
Andrzej Mochonia, Prezes Targów Kielce
Targi Kielce zajęły pierwsze miejsce w konkursie „Przymierz się”. Państwa projekt „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Targów Kielce jako Międzynarodowego Ośrodka Wystawienniczo-Kongresowego” otrzymał prawie 50 tysięcy głosów. Jakie znaczenie ma dla Państwa ta nagroda?
W sumie na wszystkie projekty oddano 300 tysięcy głosów, a dzięki ogromnej kampanii prowadzonej przez lidera rankingu Targi Kielce o „Przymierz się” dowiedziała się rzesza ludzi. Takie inicjatywy zmierzają do wspólnego celu — wyjścia z Polski B przez regiony wschodniej ściany naszego kraju — tak wygraną naszego ośrodka podsumował wiceminister rozwoju regionalnego Krzysztof Hetman.
Spośród 140 zgłoszonych do konkursu projektów realizowanych ze środków unijnych w ramach programu „Rozwój Polski Wschodniej” internauci wybrali właśnie Targi Kielce i z tego jesteśmy dumni. Za sprawą wygranej w tym konkursie byliśmy bohaterem kampanii promocyjnej prowadzonej w „Gazecie Wyborczej”, „Przekroju”, „Newsweeku”, „Wprost”, „Polityce” i „Tele Tygodniu”. Ważne jest jednak dla nas także to, że przekonaliśmy się, ilu mamy przyjaciół w Polsce i za granicą. Głosowali na nas nie tylko wystawcy, ale również pracownicy zaprzyjaźnionych instytucji w całej Polsce. Co ciekawe, dużą liczbę głosów zdobyliśmy również dzięki... Chińczykom, których do głosowania na Targi Kielce zachęcał nasz azjatycki przedstawiciel. Przez cały czas trwania konkursu wspierały nas również lokalne i ogólnopolskie media. Wsparli nas także piłkarze i kibice VIVE TARGI KIELCE z Bogdanem Wentą na czele oraz Korona Kielce. Wszystkim, którzy zaangażowali się w głosowanie chciałbym gorąco podziękować.
W sumie na wszystkie projekty oddano 300 tysięcy głosów, a dzięki ogromnej kampanii prowadzonej przez lidera rankingu Targi Kielce o „Przymierz się” dowiedziała się rzesza ludzi. Takie inicjatywy zmierzają do wspólnego celu — wyjścia z Polski B przez regiony wschodniej ściany naszego kraju — tak wygraną naszego ośrodka podsumował wiceminister rozwoju regionalnego Krzysztof Hetman.
Spośród 140 zgłoszonych do konkursu projektów realizowanych ze środków unijnych w ramach programu „Rozwój Polski Wschodniej” internauci wybrali właśnie Targi Kielce i z tego jesteśmy dumni. Za sprawą wygranej w tym konkursie byliśmy bohaterem kampanii promocyjnej prowadzonej w „Gazecie Wyborczej”, „Przekroju”, „Newsweeku”, „Wprost”, „Polityce” i „Tele Tygodniu”. Ważne jest jednak dla nas także to, że przekonaliśmy się, ilu mamy przyjaciół w Polsce i za granicą. Głosowali na nas nie tylko wystawcy, ale również pracownicy zaprzyjaźnionych instytucji w całej Polsce. Co ciekawe, dużą liczbę głosów zdobyliśmy również dzięki... Chińczykom, których do głosowania na Targi Kielce zachęcał nasz azjatycki przedstawiciel. Przez cały czas trwania konkursu wspierały nas również lokalne i ogólnopolskie media. Wsparli nas także piłkarze i kibice VIVE TARGI KIELCE z Bogdanem Wentą na czele oraz Korona Kielce. Wszystkim, którzy zaangażowali się w głosowanie chciałbym gorąco podziękować.
Wizualizacje nowych budynków Targów Kielce
A projekt, dzięki któremu Państwo wygrali, zakłada…?
Rozbudowa Targów Kielce to największe wartościowo przedsięwzięcie realizowane w ramach programu „Rozwój Polski Wschodniej”. Jego koszt to 170 mln zł netto, z czego dofinansowanie unijne przekracza 70 mln. Pierwszy etap rozbudowy w ramach projektu „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Targów Kielce jako Międzynarodowego Ośrodka Wystawienniczo-Kongresowego” w ramach Działania III.2. „Infrastruktura turystyki kongresowej i targowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007–2013” to budowa Hali E oraz przebudowa bramy wjazdowej z systemem bramek i kołowrotków, które będą zintegrowane z elektronicznym systemem ewidencji, rejestracji oraz obsługi wystawców i zwiedzających. Te prace już trwają od sierpnia.
Jednokondygnacyjna Hala E będzie stanowić główny element identyfikacyjny Targów Kielce. Jej spiralny kształt, symbolizujący dynamikę targów, będzie spójny z ich misją polegająca po części na wysokiej jakości usług, przepływu informacji, wymianie idei, koncepcji oraz nawiązywaniu nowych kontaktów. Komunikację parteru z antresolami zapewnią ruchome schody i winda. Hala o konstrukcji bezsłupowej, charakterystyczna dla nowoczesnych ośrodków wystawienniczych, z kompletnym zapleczem, umożliwi organizację towarzyszących targom wystaw, kongresów, konferencji, seminariów czy koncertów.
W dalszych etapach projektu powstanie Centrum Konferencyjne, zamykające kompleks targowy z częścią biurową, zaprojektowane na tysiąc miejsc. Rozwiązania funkcjonalne głównej sali na 550 miejsc, czterech mniejszych na 92 miejsca oraz hali poprzez zastosowanie rozsuwanych ścian, rozkładanych widowni oraz sceny umożliwią wykorzystanie obiektu do organizacji targów, konferencji, szkoleń, a nawet koncertów. Wysokość Centrum będzie zróżnicowana — będą się na nią składać cztery kondygnacje i wieża widokowa z salą bankietową. Przewidziano także budowę hali magazynowej z funkcją usługową oraz parkingiem wielopoziomowym.
Gdyby nie unijne dofinansowanie, rozbudowa Targów Kielce nie osiągnęłaby takich rozmiarów, a na pewno nie w tak krótkim czasie. Dzięki temu najdynamiczniej rozwijający się ośrodek targowy w Polsce stanie się jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy.
To nie tylko modernizacja i budowa, czyli działania techniczne, projekt ma również wymiar miejski i społeczny — wpłynie na rozwój edukacji i liczbę innowacji w Kielcach, promocję i wizerunek miasta oraz rozwój gospodarczy regionu. Państwa dotychczasowe działania mają ogromny wpływ na miasto i region, to ogromna wartość dodana do działań komercyjnych firmy. Czy zakładając plan rozwoju firmy, zawsze stawiają Państwo tak duży nacisk na korzyści, które z tego może mieć miasto?
Targi Kielce są miejscem spotkań przedsiębiorców ze wschodu i zachodu Europy, ale również z całego świata. Firma wspiera europejskie kontakty miasta i regionu oraz promuje je swoją działalnością w kraju i za granicą. Rozwój ośrodka targowego znacząco wpływa na koniunkturę gospodarczą regionu. Targi Kielce aktywizują go i są jego dobrą wizytówką. Każdego roku goście, którzy przyjeżdżają na Targi Kielce, odwiedzają także miasto i region świętokrzyski.
Imprezy wystawiennicze podnoszą atrakcyjność ekonomiczną i turystyczną regionu, są siłą napędową dla hoteli, gastronomii, instytucji kulturalno-rozrywkowych, usług transportowych, wpływają na rozwój infrastruktury drogowej, parkingowej i komunikacyjnej. Wzrost rangi i wielkości imprez targowych ma bezpośredni wpływ na kondycję sektora usług turystycznych w regionie. Targi wpływają na kontakty zagraniczne miasta, kształtują jego wizerunek. Z tego też powodu rozwój i sukces tych targów to rozwój i sukces całego województwa. Z kolei z innej strony to dzięki inwestycjom miasta Kielce, dzięki mieszkańcom regionu i skupionym tu przedsiębiorcom rozwijają się Targi Kielce.
Rozbudowa Targów Kielce to największe wartościowo przedsięwzięcie realizowane w ramach programu „Rozwój Polski Wschodniej”. Jego koszt to 170 mln zł netto, z czego dofinansowanie unijne przekracza 70 mln. Pierwszy etap rozbudowy w ramach projektu „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Targów Kielce jako Międzynarodowego Ośrodka Wystawienniczo-Kongresowego” w ramach Działania III.2. „Infrastruktura turystyki kongresowej i targowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007–2013” to budowa Hali E oraz przebudowa bramy wjazdowej z systemem bramek i kołowrotków, które będą zintegrowane z elektronicznym systemem ewidencji, rejestracji oraz obsługi wystawców i zwiedzających. Te prace już trwają od sierpnia.
Jednokondygnacyjna Hala E będzie stanowić główny element identyfikacyjny Targów Kielce. Jej spiralny kształt, symbolizujący dynamikę targów, będzie spójny z ich misją polegająca po części na wysokiej jakości usług, przepływu informacji, wymianie idei, koncepcji oraz nawiązywaniu nowych kontaktów. Komunikację parteru z antresolami zapewnią ruchome schody i winda. Hala o konstrukcji bezsłupowej, charakterystyczna dla nowoczesnych ośrodków wystawienniczych, z kompletnym zapleczem, umożliwi organizację towarzyszących targom wystaw, kongresów, konferencji, seminariów czy koncertów.
W dalszych etapach projektu powstanie Centrum Konferencyjne, zamykające kompleks targowy z częścią biurową, zaprojektowane na tysiąc miejsc. Rozwiązania funkcjonalne głównej sali na 550 miejsc, czterech mniejszych na 92 miejsca oraz hali poprzez zastosowanie rozsuwanych ścian, rozkładanych widowni oraz sceny umożliwią wykorzystanie obiektu do organizacji targów, konferencji, szkoleń, a nawet koncertów. Wysokość Centrum będzie zróżnicowana — będą się na nią składać cztery kondygnacje i wieża widokowa z salą bankietową. Przewidziano także budowę hali magazynowej z funkcją usługową oraz parkingiem wielopoziomowym.
Gdyby nie unijne dofinansowanie, rozbudowa Targów Kielce nie osiągnęłaby takich rozmiarów, a na pewno nie w tak krótkim czasie. Dzięki temu najdynamiczniej rozwijający się ośrodek targowy w Polsce stanie się jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy.
To nie tylko modernizacja i budowa, czyli działania techniczne, projekt ma również wymiar miejski i społeczny — wpłynie na rozwój edukacji i liczbę innowacji w Kielcach, promocję i wizerunek miasta oraz rozwój gospodarczy regionu. Państwa dotychczasowe działania mają ogromny wpływ na miasto i region, to ogromna wartość dodana do działań komercyjnych firmy. Czy zakładając plan rozwoju firmy, zawsze stawiają Państwo tak duży nacisk na korzyści, które z tego może mieć miasto?
Targi Kielce są miejscem spotkań przedsiębiorców ze wschodu i zachodu Europy, ale również z całego świata. Firma wspiera europejskie kontakty miasta i regionu oraz promuje je swoją działalnością w kraju i za granicą. Rozwój ośrodka targowego znacząco wpływa na koniunkturę gospodarczą regionu. Targi Kielce aktywizują go i są jego dobrą wizytówką. Każdego roku goście, którzy przyjeżdżają na Targi Kielce, odwiedzają także miasto i region świętokrzyski.
Imprezy wystawiennicze podnoszą atrakcyjność ekonomiczną i turystyczną regionu, są siłą napędową dla hoteli, gastronomii, instytucji kulturalno-rozrywkowych, usług transportowych, wpływają na rozwój infrastruktury drogowej, parkingowej i komunikacyjnej. Wzrost rangi i wielkości imprez targowych ma bezpośredni wpływ na kondycję sektora usług turystycznych w regionie. Targi wpływają na kontakty zagraniczne miasta, kształtują jego wizerunek. Z tego też powodu rozwój i sukces tych targów to rozwój i sukces całego województwa. Z kolei z innej strony to dzięki inwestycjom miasta Kielce, dzięki mieszkańcom regionu i skupionym tu przedsiębiorcom rozwijają się Targi Kielce.
Wizualizacje nowych budynków Targów Kielce
Targi Kielce wygrały również plebiscyt regionalny w kategorii „Działania/Zjawiska..., które w minionym 20-leciu budowały pozytywny wizerunek miast i regionów” w projekcie „20latRP.pl — pochwalmy się”. Plebiscyt jest częścią akcji multimedialnej, dzięki której powstanie „Katalog dorobku wolnej Polski„ — spis sukcesów, którymi Polska, obchodząca w tym roku 20-lecie wolności, może się pochwalić. To kolejne wyróżnienie. Chyba ma ono szczególne znaczenie dla Państwa, prawda?
Zdaniem kieleckich samorządów i dziennikarzy, którzy uprawnieni byli do nominowania poszczególnych „sukcesów”, Targi Kielce i ich rozwój mają ogromny wpływ na wizerunek i rozwój województwa świętokrzyskiego, a tym samym znajdą się w „Katalogu dorobku wolnej Polski”.
Akcja — odbywająca się pod honorowym patronatem księdza kardynała Stanisława Dziwisza, Lecha Wałęsy i Andrzeja Wajdy — ma na celu stworzenie jak najpełniejszego spisu sukcesów Polski i zamieszczenie go w Internecie. Zawartość powstałego katalogu zostanie wykorzystana do stworzenia prezentacji „100 sukcesów Polski”, przeznaczonej do promocji naszego kraju poza jego granicami, głównie na EXPO-2010 w Szanghaju. Dla nas to szczególne wyróżnienie. Znaleźliśmy się w czołówce sukcesów wolnej Polski, a to mówi samo za siebie.
Proszę zatem na koniec powiedzieć jeszcze, w czym tkwi sukces Targów Kielce.
Naszą dewizą jest przede wszystkim dbanie o komfort klientów. Wszystko, co robimy, robimy po to, aby nasi kontrahenci w Targach Kielce znaleźli wszystko, czego potrzebują, i aby ich udział w imprezach wystawienniczych przebiegał na jak najwyższym poziomie. Zadowolenie naszych klientów, zarówno wystawców, jak i zwiedzających, jest dla nas najważniejsze.
Kielce proponują kompleksowy zakres branżowy, dlatego też można tutaj nawiązać współpracę w różnych dziedzinach. Żadna licząca się firma na rynku, przynajmniej europejskim, nie może opuścić kieleckich wystaw. To doskonała okazja do zawarcia nowych umów, podtrzymania starych kontaktów, ale również miejsce integracji branży. Nie od dzisiaj wiadomo, że targi są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem marketingowym. W jednym miejscu wystawca możne zobaczyć i spotkać swoją konkurencję, zawrzeć intratne kontrakty, a zwiedzający mogą nawiązać ciekawe kontakty.
Jeśli weźmie się pod uwagę możliwość prezentacji pełnego zakresu produktów i usług na 60 organizowanych przez nas wystawach, połączoną z bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, żadne narzędzie marketingowe nie jest tak skuteczne jak udział w targach, szczególnie w Kielcach. Targi Kielce to profesjonalizm.
Dodam, że ośrodek rozwija się nie tylko poprzez inwestycje. Systematycznie w targowym kalendarzu przybywa wystaw i to z przeróżnych branż. W 2010 roku odbędzie się ich 60, z czego aż 6 po raz pierwszy, w tym Targi Technologii Antykorozyjnych oraz Ochrony Powierzchni EXPO-SURFACE, Targi Artykułów dla Matki i Dziecka CZAS DZIECKA, Targi Motocykli, Skuterów, Quadów MSQ-EXPO, Europejski Salon Nowych Technologii dla Muzeów, Konserwacji Zabytków i Dziedzictwa Narodowego EXPOSITIO, Targi Muzyki, Tańca i Rozrywki SHOWEXPO oraz Międzynarodowe Targi Dźwigów EURO-LIFT. Jako nieliczni na rynku nie daliśmy się również kryzysowi. Widać to między innymi po danych dotyczących liczby naszych gości. Mimo zawirowań gospodarczych w 2009 roku do kieleckiego ośrodka przyjechało o 8% więcej zwiedzających.
Zdaniem kieleckich samorządów i dziennikarzy, którzy uprawnieni byli do nominowania poszczególnych „sukcesów”, Targi Kielce i ich rozwój mają ogromny wpływ na wizerunek i rozwój województwa świętokrzyskiego, a tym samym znajdą się w „Katalogu dorobku wolnej Polski”.
Akcja — odbywająca się pod honorowym patronatem księdza kardynała Stanisława Dziwisza, Lecha Wałęsy i Andrzeja Wajdy — ma na celu stworzenie jak najpełniejszego spisu sukcesów Polski i zamieszczenie go w Internecie. Zawartość powstałego katalogu zostanie wykorzystana do stworzenia prezentacji „100 sukcesów Polski”, przeznaczonej do promocji naszego kraju poza jego granicami, głównie na EXPO-2010 w Szanghaju. Dla nas to szczególne wyróżnienie. Znaleźliśmy się w czołówce sukcesów wolnej Polski, a to mówi samo za siebie.
Proszę zatem na koniec powiedzieć jeszcze, w czym tkwi sukces Targów Kielce.
Naszą dewizą jest przede wszystkim dbanie o komfort klientów. Wszystko, co robimy, robimy po to, aby nasi kontrahenci w Targach Kielce znaleźli wszystko, czego potrzebują, i aby ich udział w imprezach wystawienniczych przebiegał na jak najwyższym poziomie. Zadowolenie naszych klientów, zarówno wystawców, jak i zwiedzających, jest dla nas najważniejsze.
Kielce proponują kompleksowy zakres branżowy, dlatego też można tutaj nawiązać współpracę w różnych dziedzinach. Żadna licząca się firma na rynku, przynajmniej europejskim, nie może opuścić kieleckich wystaw. To doskonała okazja do zawarcia nowych umów, podtrzymania starych kontaktów, ale również miejsce integracji branży. Nie od dzisiaj wiadomo, że targi są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem marketingowym. W jednym miejscu wystawca możne zobaczyć i spotkać swoją konkurencję, zawrzeć intratne kontrakty, a zwiedzający mogą nawiązać ciekawe kontakty.
Jeśli weźmie się pod uwagę możliwość prezentacji pełnego zakresu produktów i usług na 60 organizowanych przez nas wystawach, połączoną z bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, żadne narzędzie marketingowe nie jest tak skuteczne jak udział w targach, szczególnie w Kielcach. Targi Kielce to profesjonalizm.
Dodam, że ośrodek rozwija się nie tylko poprzez inwestycje. Systematycznie w targowym kalendarzu przybywa wystaw i to z przeróżnych branż. W 2010 roku odbędzie się ich 60, z czego aż 6 po raz pierwszy, w tym Targi Technologii Antykorozyjnych oraz Ochrony Powierzchni EXPO-SURFACE, Targi Artykułów dla Matki i Dziecka CZAS DZIECKA, Targi Motocykli, Skuterów, Quadów MSQ-EXPO, Europejski Salon Nowych Technologii dla Muzeów, Konserwacji Zabytków i Dziedzictwa Narodowego EXPOSITIO, Targi Muzyki, Tańca i Rozrywki SHOWEXPO oraz Międzynarodowe Targi Dźwigów EURO-LIFT. Jako nieliczni na rynku nie daliśmy się również kryzysowi. Widać to między innymi po danych dotyczących liczby naszych gości. Mimo zawirowań gospodarczych w 2009 roku do kieleckiego ośrodka przyjechało o 8% więcej zwiedzających.
Zobacz numery archiwalne
nr 54 Grudzień 2009
temat numeru:
Polska Wschodnia
< spis treści
Artykuł
Od redakcji
Prezentacja
Europejska Stolica Kultury na wschodzie
Kariera w kulturze
Miejsce spotkań Wschodu i Zachodu - rozmowa z Andrzejem Mochonią - Prezesem Targów Kielce - Maja Ruszkowska-Mazerant