
Felieton
WellDone – „dobra robota” ma sens

Produkty WellDone to proste, dowcipne, pomysłowe przedmioty projektowane z myślą o wykorzystaniu w domu, biurze, restauracji czy sklepie. Wykonane z naturalnych materiałów, nieskomplikowane i bezpretensjonalne, mogą podobać się wielu osobom. Projekt rozpoczęty w ubiegłym roku od 3 produktów dziś ma już spore grono fanów, a w jego ofercie znalazły się kolejne przedmioty: stojaki na wino i organizator stołu Modulo. Wkrótce kolejne premiery, a 10 czerwca, rozstrzygnięto konkurs projektowy WellDone, którego efekty również przyczynią się do poszerzenia oferty marki.
Michał Stefanowski, wykładowca warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, przedstawia WellDone jako przykład dobrej, zaangażowanej marki. „Przedmioty z serii WellDone dają realną i emocjonalną satysfakcję użytkownikom. Dają poczucie sensu pracy ich projektantom i wytwórcom. Dają realne wsparcie potrzebującym. Mają wpływ na poprawę jakości życia zarówno użytkowników, jak i wytwórców”. W pracę przy WellDone zaangażowanych jest wiele osób. Z jednej strony są to młodzi projektanci, którzy tworzą pierwsze produkty pod kierunkiem specjalistów związanych z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. Z drugiej strony to aktywiści związani z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna, którzy od lat promują przedsiębiorczość społeczną. Wreszcie trzecia, bodaj najważniejsza grupa zaangażowanych w powstawanie WellDone to wykonawcy produktu, którzy dzięki tym rzeczom mają szansę na pracę, poprawę sytuacji materialnej i podnoszenie swoich kwalifikacji.
Tekst: Wanda Modzelewska
Zdjęcia: Tom Swoboda

Stojak Winezer

Drzewko Trójwymiarowy puzzel

Modulo

Skarbonka Świnka

Gravity
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zyskujesz bezpłatny dostęp do wszystkich treści PURPOSE – magazynu i portalu branżowego dla twórców sektora kreatywnego.
Wywiady z praktykami, artykuły poradnikowe, analizy, warsztaty. Dołącz do czytelników PURPOSE.
Zaloguj się
jeżeli już posiadasz konto.
Zobacz numery archiwalne

nr 73 Maj 2012
temat numeru:
DOBRA ROBOTA
< spis treści
Artykuł
Od redakcji
Prezentacja
Zobacz, jak jest w DOMu
Kariera w kulturze
Jak w DOMu - rozmowa z Kubą Wandachowiczem, współzałożycielem spółdzielni socjalnej DOM - Aleksandra Karmowska
Młoda kultura
Inwestowanie w ludzi na podwórku - Piotr Majcher
Felieton
WellDone – „dobra robota” ma sens - Wanda Modzelewska