POLECANE ARTYKUŁY

Czytaj
Kompetencje w przyszłości artystki_ty
Czy potrzebujesz nowych kompetencji, żeby odnieść sukces? Czy raczej potrzebujesz wiedzy w temacie odpowiednich kompetencji potrzebnych do realizacji konkretnych zadań składających się na sukces? Jak poznać te kompetencje? I co z umiejętnościami, które już posiadasz? Czy są nic niewarte? Gdzie w tej drodze jest miejsce na kreatywność i intuicję? Rozmawiam z Ulą Buyuly z Artist in Bloom o podstawach, zaczynając od wyjaśnienia, czym są kompetencje, które z nich są...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Czy odwaga pomaga w byciu artystą_ką?
Czy kluczową kompetencją osoby twórczej jest odwaga, do zadawania niewygodnych i trudnych pytań, do łączenia tematów, rzeczy, ludzi pozornie niemożliwych do połączenia, do tworzenia sytuacji prowokujących zastanowienie… odwaga do bycia artystą_ką? Z drugiej strony czy TYLKO na osobach twórczych powinien spoczywać obowiązek bycia „odważnym_ną” w działaniach na rzecz społeczności, organizacji, miasta, firmy?
• 4 minuty czytania

Czytaj
Osoba twórcza a kompetencje dot. zrównoważonego rozwoju
Od artystki, artysty coraz częściej wymagane są kompetencje, które mają kluczowe znaczenie dla sukcesu projektu, przedsięwzięcia, firmy albo organizacji. Osoby twórcze stają się filarem podtrzymującym złożoną strukturę w której powstaje finalny produkt bądź usługa. Czy zatem artyści, aby budować swoją pozycję na rynku, powinni zdobywać coraz to nowe kompetencje, również te dot. Zrównoważonego projektowania? A może rozwiązaniem jest nabywanie kompetencji związanych ze współpracą, komunikacją,...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Jakie są niezbędne kompetencje w pracy artystów_ek?
Wchodząc na rynek pracy w sektorze kreatywnym i kulturze jesteśmy pełni entuzjazmu… i obaw. Chcemy zrealizować nasze pomysły, ale obawiamy się tego, czy jesteśmy odpowiednio przygotowani do takiego wyzwania. Jak przekonać partnerów do współpracy, klientów-odbiorców do skorzystania z naszego produktu, usługi, wydarzenia, dzieła? Zadajemy sobie pytanie, czy jesteśmy wyposażeni w odpowiednią wiedzę, umiejętności oraz czy nasza postawa / mindset są wystarczające do osiągnięcia sukcesu?...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Czym zajmuje się brand manager?
„To praca, której można nauczyć się wyłącznie w praktyce. Oczywiście pomocne jest wykształcenie marketingowe lub ekonomiczne, ale jest to jedynie baza. Na studiach nie poznamy specyfiki danej branży ani tym bardziej procedur i zasad jakie panują w konkretnej firmie." Rozmowa z Bożeną Piotrowską, brand managerem marki Śliwka Nałęczowska.
• 8 minut czytania

Czytaj
Zell am See – tu relaks inspiruje do działania!
Czy myśleliście kiedyś, żeby rzucić to wszystko i wyjechać… do Zell am See? Nie trzeba rzucać wszystkiego - wystarczy zabrać ze sobą laptopa i w mega przyjemnych warunkach, w otoczeniu Alp nad krystalicznie czystym jeziorem połączyć pracę z wypoczynkiem oraz aktywnym spędzaniem czasu. Zell am See to idealna miejscówka dla tych, którzy chcą odpocząć od wszystkiego, i dla tych, którzy szukają zawodowych inspiracji w pięknych okolicznościach przyrody.
• 13 minut czytania

Czytaj
Promocja w digitalu, czy jest konieczna?
Czy w dzisiajszych czasach, kiedy internet jest naszą codziennością, zastanawiamy się nad tym, czy promocja w digitalu jest koniecznością? Odpowiedź jest oczywista. Pytanie jednak, jak się promować, aby się wypromować? Czy w natłoku informacji i coraz trudniejszej „walki” o uwagę klienta, możemy zrobić coś lepiej? Czy wszystko już było, a my walczymy z wiatrakami? Z Moniką Pazik, specjalistką od promocji w digitalu, rozmawiamy o wyzwaniach, podstawach...
• 13 minut czytania

Czytaj
Showroom, czyli Twój sklep na weekend!
Zwiększenie sprzedaży, czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.
• 7 minut czytania

Czytaj
Co to takiego User Experience (UX) i Customer Experience (CX)?
Rynek oczekuje, że twórca będzie przygotowany do świadczenia swojej usługi w sposób kompleksowy. Będzie potrafił stworzyć projekt o wysokiej wartości artystycznej, odpowiednio opakowany, uwzględniający aspekt środowiskowy, dostępny, odpowiadający na potrzeby klientów, dobrze wyceniony. Projekt idealny! Jakie zatem umiejętności powinien nabywać twórca, aby skutecznie poruszać po rynku pracy, prowadzić swój kreatywny biznes… na to oraz inne pytania odpowiada, Marek Nobel UX Designer związany ze...
• 16 minut czytania

Czytaj
Kto dziś kupuje sztukę?
Kto dziś kupuje sztukę? Kto kupuje obrazy, rzeźby, fotografię artystyczną czy inne dzieła sztuki? Kim jest ów klient? Kolekcjonerem, inwestorem, pasjonatem? Pytania te od dawna zadają sobie pokolenia artystów. Artyści tworzą a odbiorcy, no właśnie kim są odbiorcy? Pytania te zadałam Kamie Wróbel, kuratorce, krytyczce, historyczce sztuki, a także prezesce fundacji OP ENHEIM we Wrocławiu.
• 15 minut czytania

Czytaj
Jak ludzie teatru mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?
Czy twórcy pracujący w teatrze mogą pomóc w rozwoju biznesu? Jak doświadczenie ludzi kultury może przyczynić się do lepszej pracy projektowej w przedsiębiorstwach? Na czym może polegać współpraca kultury i biznesu? W „świecie, w którym kompetencjami przyszłości mają być kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i kooperacja, ludzie kultury okazują się hubami wiedzy”. Na pytania odpowiada dr Tomek Ciesielski – trener, badacz strategii twórczych i choreograf.
• 13 minut czytania

Czytaj
Zaangażowana firma to dobra marka
Działalność charytatywna realizowana jest przez różne podmioty na rzecz bardzo różnych potrzeb. W Polsce działa ponad 9 tysięcy organizacji pożytku publicznego. Dla firm angażujących się w działalność charytatywną jest to ważny element budowy marki, ale również kluczowy aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak taka współpraca wygląda na przykładzie Fundacji Ronalda McDonalda? I jak w tym procesie uczestniczą twórcy i artyści? Rozmawiamy z Katarzyną...
• 16 minut czytania