Ostatnie lata to coraz większe zainteresowanie Polską jako krajem, w którym warto inwestować. Dużo się mówi o wzroście gospodarczym oraz dynamicznym tempie inwestycyjnym. Czy jednak ta dobra passa dotyczy również polskiej kultury? W kwietniowym numerze "Purpose - przedsiębiorczość w kulturze" próbujemy odpowiedzieć na pytania najtrudniejsze dla kultury.

Czym jest inwestowanie w kulturę? Czym się przejawia? I czy ekonomiści również uważają, że w kulturę warto inwestować? Na te pytania w dziale „Warsztaty” próbuje odpowiedzieć Katarzyna Raczyńska z Organizacji Studenckiej Paneuropa. Paneuropa jest inicjatorem projektu „Kwiecień miesiącem inwestycji”, który magazyn „Purpose” objął patronatem. Zresztą projekt ten nas zainspirował, czego wyrazem jest temat przewodni aktualnego numeru magazynu. Temat wydawał się na początku dość trudny, jak się jednak okazało, nie jest on wcale jednoznaczny.

Inwestycje rozumieć można na wiele sposobów. W dziale „Na marginesie” o sponsoringu kultury oraz budowaniu dzięki niemu wizerunku marki pisze Paulina Szwed. Tekst polecamy szczególnie tym, którzy planują pozyskiwać sponsorów swoich projektów. A także tym, którzy poznali już przykry smak odmowy.

Z kolei w „Młodej kulturze” prezentujemy jeden z najsłynniejszych konkursów skierowanych do młodych twórców — Samsung Art Master. A w „Przemysłach kultury” Błażej Moder z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej opowiada Maciejowi Mazerantowi o przemyśle, który wspiera sztukę, czyli Art Strefie.

„Prezentacja” i „Kariera w kulturze” w tym numerze poświęcone zostały młodemu łódzkiemu artyście — Leszkowi Bartkiewiczowi. Kiedy maluje, jest twórcą. Kiedy kończy pracę, staje się menedżerem. Z nami dzieli się przemyśleniami na temat inwestowania w siebie.

Jak zawsze, zapraszamy też do stałych działów — „Analizy” Artura Zaguły i „Felietonu” Kuby Wandachowicza.